Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una vintena d'empreses seleccionen estudiants del Campus Professional
35 estudiants dels CFGS d'Administració i Finances i Comerç Internacional opten a una de les 18 places de pràctiques que ofereixen les empreses.
Entrevistes entre empreses i estudiants dels CFGS de Comerç Internacional i d'Administració i Finances.

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
22/04/2024 20:00
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
Aquesta ha estat la primera vegada que l'estudiantat dels CFGS d'Empresa del Campus Professional ha pogut participar en una ronda d'entrevistes amb empreses per optar a places de pràctiques formatives. Fins ara, l'accés a les pràctiques es feia a través del contacte directe entre la Universitat i l'empresa. En aquesta primera edició han estat 18 les empreses que han assistit a la fira i que han entrevistat els estudiants per incorporar-los als seus equips.

El currículum dels CFGS d'Empresa d'UManresa inclou la realització de pràctiques obligatòries. En el cas de l'alumnat que s'acull a la formació dual, les hores de pràctiques van de les 900 a les 1.100 i exclouen l'estudiant de fer un projecte de fi d'estudis. A més, es tracta de pràctiques remunerades. Les persones que decideixen estudiar el CFGS de manera convencional també han de fer una estada de pràctiques, però de 416 hores, que no són remunerades i que inclouen la realització d'un projecte de final de CFGS que es realitza a segon curs. El Campus Professional UManresa sempre recomana a l'alumnat que opti per la formació dual. De fet, el curs passat, dels 30 alumnes que van fer pràctiques en empreses, 28 ho van fer acollint-se a l'opció dual.

Empreses amb interès en els perfils professionals formats a UManresa

L'estudiantat interessat en participar en la ronda d'entrevistes ha pogut triar les seves preferències entre un llistat d'empreses d'arreu de Catalunya, que són de diferents sectors i que  ofereixen una gran varietat d'oportunitats professionals. De la seva banda, les empreses poden incorporar talent format a un campus professional vinculat a la Universitat i amb una alta especialització en cada àmbit. Així, pel que fa als alumnes del CFGS d'Administració i Finances, les empreses poden sumar als seus equips estudiants amb una base sòlida en temes com comptabilitat, finances, gestió d'empreses i fiscalitat, que poden assumir rols clau en departaments financers i comptables, entre d'altres. 

En el cas de l'estudiantat en Comerç Internacional, poden aportar a les empreses la seva capacitat de gestionar les operacions comercials en un context global i aportar els seus coneixements a les estratègies d'expansió global de les companyies. Aquests estudiants poden assumir responsabilitats en els àmbits de la logística, el comerç internacional, la gestió de compres i vendes, la normativa duanera o la gestió de contractes internacionals. 

Les entrevistes en les quals han participat els estudiants han estat també una bona oportunitat de mostrar les seves habilitats en un procés de selecció, ja que el nombre d'estudiants que s'hi han presentat és superior al nombre d'ofertes de les empreses. Segons el coordinador dels estudis d'empresa del Campus Professional, Marc Selgas, serà una experiència de selecció totalment real. 

Prova pilot de compactació de pràctiques

Coincidint amb la primera edició d'aquesta fira borsa de treball, els estudis d'empresa del Campus Professional posen en marxa la prova pilot del programa FP Dual intensiu. Aquest programa, que respon a la demanda que han fet algunes empreses, consistirà en concentrar les pràctiques dels estudiants entre els  mesos de juny i finals d'any. D'aquesta manera, els estudiants faran una immersió en un entorn laboral real i durant un període suficientment llarg com per poder assumir  i completar projectes que els puguin encarregar les empreses. 

Aposta per la relació amb les empreses

UManresa té una llarga trajectòria en la col·laboració entre Universitat i Empresa per facilitar la incorporació de l'estudiantat al món laboral com a eina formativa complementària. Els primers estudis que van incorporar aquest model de fira borsa de treball va ser el Grau en Administració i Direcció d'Empreses. El curs passat aquesta experiència es va estendre al Grau en Mestre d'Educació Infantil i al CFGS d'Educació Infantil. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
ACTUALITAT
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
ACTUALITAT
Excel·lent cum laude per a la tesi d’Aida Camps que avalua la implantació d’un programa de simulació

ACTUALITAT
UManresa promou els hàbits saludables
ACTUALITAT
Docents d’UManresa poden optar per segon any a la convocatòria del Programa PIRE
ACTUALITAT
UManresa presenta el nou grau en Dret
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments
Imagina’t portarà aquest diumenge al teatre Conservatori el clàssic de ‘L’illa del tresor’
Oberta la convocatòria per a la direcció del Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]