Dilluns 07 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona desplega un projecte per dignificar el treball de cures a la llar
La propera activitat és una xerrada sobre els drets i deures laborals i contractació el dia 22.
Solsona desplega un projecte per dignificar el treball de cures a la llar.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/05/2024 17:43
Dos joves de Manresa creen 'lliga.cat', la primera aplicació de cites pensada en català
Aquest dimecres arrenquen els treballs de millora de la calçada en un tram del carrer Gaudí
40ºC al Bages a ple setembre
Pescadors omplen el Parc de l'Agulla de Manresa
Amb la finalitat de dignificar la tasca de les persones que es dediquen professionalment al treball de cures a la llar, l’Ajuntament de Solsona, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local, desplega enguany el projecte “El valor de cuidar”. Entre altres accions, s’ha entrevistat una trentena de dones de Solsona, s’està creant una borsa de treball especialitzada i s’organitzen xerrades, la propera de les quals serà dimecres vinent, i sessions formatives.

El projecte “El valor de cuidar”, impulsat i implementat des de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, s’adreça tant al col·lectiu de cuidadores com a les famílies que tenen persones en situació de dependència a càrrec. Se’ls ofereix un espai d’acompanyament, assessorament en diferents àmbits, com el jurídic, el laboral, d’acreditació de competències i d’oferta formativa.              

Des del febrer i per a un període de nou mesos, s’ha contractat una tècnica per desplegar aquesta iniciativa, íntegrament subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del programa de Treball als barris. Entre altres objectius, ha de contribuir a la professionalització i la millora de les condicions laborals de les persones que treballen en l’àmbit de les cures; identificar les necessitats de les persones cuidadores i de les que requereixen aquest suport en la vida diària, i sensibilitzar la població local en relació a l’economia de les cures.

La propera activitat està programada per al dimecres 22 de maig a dos quarts de quatre de la tarda al saló de les Homilies d’Organyà de la biblioteca Carles Morató. Montse Mas i Roser Camps, de la Gestoria Mas, impartiran una sessió informativa per explicar els drets i deures laborals de les persones dedicades a les cures a la llar i com contractar-les a partir d’una informació legal actualitzada.

Aquesta és una xerrada oberta a tothom, però especialment adreçada a  cuidadors i cuidadores i a famílies a càrrec de persones en situació de dependència. Es demana confirmació d’assistència per correu electrònic, a elvalordecuidar@adlsolcar.cat , o bé per telèfon al 973481009 (Carol).

“El valor de cuidar” s’ha presentat a sis entitats de la comarca, entre les quals hi ha els serveis socials, Volem Feina, Creu Roja, GIGA i Càritas Arxiprestal, per col·laborar en la informació i derivació d’usuaris. També s’ha donat a conèixer en el si d’una de les sessions de la taula de treball publicoprivada del sector dels serveis a la gent gran del Solsonès dins el Pla comarcal d’envelliment km 0 del Solsonès.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El nivell 3 del Pla Alfa obliga a ajornar el castell de focs de l’inici de la Festa Major
SOLSONÈS
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
BÀSQUET
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet

SOLSONÈS
Tolerància zero a les agressions sexuals i LGBTIfòbiques a la Festa Major de Solsona
SOLSONÈS
Solsona programa un nou taller gratuït a l’skatepark’
SOLSONÈS
La Caminada popular al Vinyet convida a descobrir camins i paisatges agroforestals de Solsona
Bon partit del Covisa Manresa en el tercer partit de pretemporada
El CE Manresa s'exhibeix amb una remuntada espectacular sota la pluja davant el CD Arnedo (1-4)
Un gran ventilador al teatre Conservatori
La carrabina i pistola aire protagonistes al Club Tir Precisió Manresa
El Kids&Us Manresa continua agafant ritme a Sant Julià
L'Estany, Diada amb Mercat, Concert i Ball
Dos joves de Manresa creen 'lliga.cat', la primera aplicació de cites pensada en català
40ºC al Bages a ple setembre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]