Dimarts 03 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

71 alumnes de secundària de Manresa completen la seva formació al programa Laboràlia 2023-2024
L'objectiu és familiaritzant-los amb diferents oficis i que obtinguin el Graduat en Educació Secundària. Durant l'acte, els estudiants han rebut el diploma acreditatiu, en un acte presidit per l'alcalde, Marc Aloy Guàrdia.
Fotografia de grup de l'acte de lliurament de diplomes del curs 2023-24 del projecte Laboràlia. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
31/05/2024 15:13
Les llums de Nadal arribaran a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Sant Fruitós de Bages aprova les tarifes de l’aigua per al 2027
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
71 alumnes de segon cicle de secundària de Manresa han finalitzat amb èxit la seva formació al programa Laboràlia corresponent al curs 2023-2024. L’acte de cloenda d’aquest projecte, que enguany celebra la seva 21a edició, ha tingut lloc aquest matí, al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa. El programa Laboràlia és impulsat per l'Ajuntament de Manresa i compta amb el suport de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona i l’autorització del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’acte ha tingut l’assistència de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia; el regidor d’Educació, Pol Huguet Estrada; el regidor d’Ocupació i Emprenedoria, Lluis Vidal Sixto Orozco; i l’alumnat, i de representants del professorat i alumnat. Durant l’acte s'ha fet una valoració del curs i s'ha lliurat els diplomes als alumnes d’una edició que ha comptat amb la participació de deu centres de secundària de la ciutat: Institut Pius Font i Quer; Institut Cal Gravat; Institut Lluís de Peguera; Institut Guillem Catà; Institut Lacetània; Institut Sis; Institut Escola Manresa (Joviat); FEDAC; La Salle i Col·legi Ave Maria.

L’alcalde ha agraït el treball del professorat d’aquesta 21a edició de Laboràlia i ha donat l’enhorabona a l’alumnat per haver participat en un programa  “que ben segur us ha ajudat a millorar els vostres coneixements i donar-vos eines adequades per continuar estudiant o perquè sigui una porta d’entrada al món del treball”.  Per acabar, Marc Aloy ha encoratjat als joves a mantenir la il·lusió i no defallir en la recerca de la millora continuada.  

Més tastets formatius i més hores lectives

Laboràlia és un projecte consolidat, que s’ha dut a terme des de l’any 2002 i en el qual han passat més d’un miler de joves. L’objectiu del programa és que l’alumnat que es troba en els darrers cursos de l’ensenyament obligatori, es familiaritzi amb diferents oficis i el mercat laboral, per tal d’assolir l’èxit educatiu, que completi els estudis secundaris i obtingui el graduat en ESO.  Una de les novetats d’aquest nou curs és que hi ha hagut un novè tastet formatiu que s’ha sumat als vuit que ja s’hi feien. Es tracta del tastet d'Electrònica i TIC, a través del qual, s’ha treballat mitjançant el joc aspectes de la programació, el manteniment informàtic, electrònica i impressió 3D.

La realització d'aquest nou tastet ha suposat una nova organització de les sessions del programa. En aquesta edició s’han fet  7 sessions de cadascun dels tastets augmentant en mitja hora la durada de la sessió.  En total s’ha fet formació durant 63 dies amb 221 hores lectives. 5 dels tastets del programa (Arts, Imatge digital, Salut i Esport, Animació sociocultural i Orientació laboral) s’han impartit al Casal de les Escodines. Els  tastets Administració i Llauneria  a  l'Espai Jove Joan Amades, el tastet de Perruqueria  a un local del Gremi Artesà Comarcal de Perruqueries de senyores i Estètica del Bages; i el nou tastet d’Electrònica i TIC s’ha imparti t al local de la cooperativa Cultura del Bé Comú.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LABORALIA   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Les llums de Nadal arribaran a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
MANRESA
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
MANRESA
L'Ajuntament ofereix 132 places al Casal de Nadal per afavorir la conciliació de les famílies

BÀSQUET
El Kids&Us Manresa reforça el joc interior amb el fitxatge de l'eslovè Luka Scuka
FUTBOL
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa
BÀSQUET
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
Nou arbrat al carrer Guimerà
El Kids&Us Manresa reforça el joc interior amb el fitxatge de l'eslovè Luka Scuka
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
Les llums de Nadal arribaran a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
Formació per treballar com a monitor o monitora de dinamització poliesportiva
La Manresa dels 100.000, tema de novembre del Pou de la Gallina
AMPANS atorga el VII Premi INSERT del Festival CLAM al curtmetratge ‘El color dels somnis’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]