Dimecres 23 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses al nord-est, Tarragonès i Baix Camp
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest matí l'alerta del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) per un avís de pluges intenses (es pot superar el llindar de 20 mm/30 minuts), i que afectarà principalment a la meitat nord-est del país, i a les comarques del Tarragonès i el Baix Camp.
Alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses al nord-est, Tarragonès i Baix Camp.

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
01/06/2024 18:05
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval

Els xàfecs aniran sovint acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra. L'afectació a la zona nord-est afectarà amb més probabilitat a les comarques interiors del Vallès Oriental, Vallès Occidental, Osona, la Selva, Moianès, Lluçanès i Bages a partir del migdia i fins a la nit. Al llarg de la tarda el fenomen s'anirà estenent cap a la part més litoral i prelitoral i afectant també des del vespre fins a la matinada les comarques del Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre amb més probabilitat al Baix Camp i Tarragonès. Les pluges poden ser localment intenses, pel que s'ha de vigilar les crescudes sobtades de barrancs i lleres menors (rieres, rierols, etc.) i les zones inundables (soterranis, passos soterrats...).

Consells d'autoprotecció per a la ciutadania

Tingueu ben presents els consells davant fortes pluges que podeu trobar a interior.gencat.cat/inundacions Cal evitar els desplaçaments en vehicle i aparcar en rieres o punts subterranis inundables. No s'han de creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s'esperen intensitats i acumulacions més importants. Cal circular preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderar la velocitat i mantenir les distàncies de seguretat. Si us sorprenen precipitacions a la muntanya, dirigiu-vos a punts enlairats que estiguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents. Si us sorprenen precipitacions importants quan sou a casa: no baixeu a les zones inundables com ara el soterrani, el garatge, etc.; no deixeu fora objectes o mobles que l'aigua pugui arrossegar; poseu els animals domèstics, els aliments, l'aigua potable, els documents importants, els objectes de valor i, sobre tot, els productes perillosos (com ara verí per a les rates, dissolvents, etc.) en llocs alts i protegits.




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLUGES   INUNCAT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Protecció Civil demana prudència per les pluges previstes aquesta tarda
MEDI AMBIENT
Protecció Civil manté el Pla INUNCAT davant la previsió de xàfecs torrencials al sud de Catalunya
MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa el Pla INUNCAT per la previsió de pluges molt intenses entre divendres i dissabte

ACTUALITAT
Precaució per les pluges intenses aquesta tarda al terç nord-est de Catalunya
ACTUALITAT
Xàfecs aquest cap de setmana, millor tenir el paraigua a la vora
MEDI AMBIENT
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]