Dimecres 22 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tercera jornada per prevenir els maltractaments a les persones grans
Consell Comarcal del Bages i Ajuntament de Manresa han fixat per al 18 de juny la tercera jornada per prevenir els maltractaments a les persones grans en el marc dels actes del 15 de juny, Dia mundial de la presa de consciència i abús dels maltractaments a les persones grans. La sessió, adreçada als professionals del territori, també és oberta a les persones grans i al conjunt de la ciutadania, i tindrà lloc a l’Auditori de la Plana de l’Om de 9 a 13 hores.
Tercera jornada per prevenir els maltractaments a les persones grans.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
04/06/2024 16:32
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina
UManresa publica un manual pioner sobre moulage per a simulació clínica
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
El compromís de les dues institucions per a l’abordatge dels maltractaments a les persones grans és ferm. A més de dur a terme la jornada, el territori disposa del Servei Especialitzat d’Atenció a la Vellesa (SEAV), que atén situacions de sospita i o maltractament a les persones grans. També es participa en la Xarxa de Comarques per l’Envelliment i a dos grups de treball de la Diputació de Barcelona, que són l’Espai d’intercanvi de l’envelliment actiu de la Diputació de Barcelona, i al grup de maltractament a persones grans.

Els detalls de la jornada

La jornada començarà amb la ponència inaugural Norma Libera-Care, model de cures centrat en la persona sense subjeccions: respectant els drets de les Persones Grans, a càrrec de la doctora Maria Esther Aretxabala, de la Fundació Cuidados Dignos. A continuació, es farà una taula de bones pràctiques que tractarà aspectes com l’envelliment i la salut comunitària en el marc de l’Escola de Salut, a càrrec de Leocadia Valverde i Eva Torra, infermera i treballadora social sanitària de l’EAP de Sant Vicenç de Castellet de l’ICS Catalunya Central. Les acompanyarà Maria Auxiliadora, participant en el programa i membre del Consell de les Persones Grans del Bages. També es tractaran les relacions intergeneracionals del Programa de Mentoria del Programa Català de Refugi, a càrrec d’Alexandra Rial, tècnica de mentoria del programa, i la modulació pedagògica, formació i acompanyament en la cura empàtica a les persones grans en situació de dependència, a càrrec de l’equip de modulació pedagògica. I per últim, l’Alzheimer a l’hora del Cafè, a càrrec de Pep Garcia, Júlia Saura i Montserrat Anfruns, membres de l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer i altres Demències del Bages, Berguedà, Moianès i Solsonès.

També intervindran la regidora de Presidència i Drets Socials i Persones Grans de l’Ajuntament de Manresa, Mariona Homs Alsina, i Lluïsa Tulleuda Lari, consellera de Serveis Socials d’Atenció Especialitzada del Consell Comarcal del Bages. La sessió es tancarà amb la lectura del manifest, elaborat pel Consell de la Gent Gran de Catalunya, a càrrec de Jaume Puig Bou, del Consell Municipal de les Persones Grans de Manresa.

Campanya #vidaplenaambdrets

Aquest any tant el Consell Comarcal del Bages com l’Ajuntament de Manresa se sumen a la campanya #vidaplanadedrets que està impulsada per l’Oficina de la Gent Gran Activa de la Generalitat de Catalunya. A través de la iniciativa es repartiran polseres amb aquest lema i l’Ajuntament de Manresa il·luminarà la façana de l’edifici consistorial de color verd el 15 de juny.

Inscripcions gratuïtes

Les inscripcions per assistir a la jornada són gratuïtes i ja es poden recollir a les oficines del teatre Kursaal o bé a través de la pàgina web del teatre. Per a més informació podeu contactar amb l’Oficina d’Atenció a les Persones Grans de Manresa, a través del telèfon 608 33 23 03, o bé enviar un correu electrònic a l’adreça oficinapersonesgrans@ajmanresa.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
BAGES
El Consell Comarcal del Bages tanca el cicle de tallers “Àvies del segle XXI”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obre la convocatòria d’ajuts de menjador per al curs 2026-2027

BAGES
Més de 140 professionals participen en la primera Jornada de comunicació local i comarcal del Bages
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
BAGES
La DIBA posa com a exemple d’èxit la campanya “Digue-ho en català!”
Pluja de primavera
El CN Manresa cau a Tenerife en un partit amb 40 gols davant l'Echeyde B
Sant Jordi treu al carrer una trentena de parades al centre de Solsona
El Congost acollirà una trobada històrica d’entitats esportives aquest diumenge
L’Orquestra Arts Simfònica Jove i la Polifònica de Puig-reig portaran al Kursaal ‘Cançó d’amor i de guerra’
La Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient consolida en cinc anys el seu lideratge
La Festa del Planter obre les portes de can Poc Oli, en una jornada formativa i divulgativa
La 4a edició de la Nit del Comerç se celebrarà el 6 juliol al pati del Teatre Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]