Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament no convocarà enguany la Campanya d'Excavacions Arqueològiques
L'Ajuntament de Súria ha decidit no convocar enguany la Campanya d’Excavacions Arqueològiques, que en les darreres edicions s’ha desenvolupat al Puig de Sant Pere, dins del conjunt arqueològic de les Guixeres. Malgrat això, l’Ajuntament preveu continuar les actuacions de recerca especialitzada sobre les restes localitzades en aquest jaciment medieval.
Vista parcial del jaciment arqueològic del Puig de Sant Pere. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/06/2024 21:30
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
La decisió de no convocar enguany la Campanya d’Excavacions Arqueològiques va ser anunciada pel regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, en la sessió ordinària que el Ple Municipal va celebrar dijous 30 de maig. Segons el regidor, la causa d’aquesta decisió és el progressiu esgotament del jaciment, després dels treballs d’excavació realitzats en les successives edicions de la Campanya a càrrec d’estudiants de l’Institut Mig-Món i altres persones voluntàries. L’actual fase del jaciment obliga a obrir una nova etapa més basada en intervencions d’especialistes que ajudin a interpretar científicament les troballes descobertes.

En aquest sentit, al llarg d’aquest passat mes de maig van ser excavades dues tombes que havien estat localitzades en la darrera edició de la Campanya a la torre del Puig de Sant Pere. Aquests treballs d’excavació van anar a càrrec d’arqueòlegs professionals, per iniciativa de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament. En aquestes dues tombes es van trobar restes esquelètiques d’entre sis i set individus, que hauran de ser analitzades per a la seva datació. Una primera hipòtesi és que les dues tombes van ser reutilitzades al llarg del temps, arraconant els difunts anteriors en els mateixos espais d’inhumació.

La Campanya d’Excavacions Arqueològiques ha estat una iniciativa de l’Ajuntament de Súria i de l’Institut Mig-Món, amb l’objectiu d’implicar l’alumnat del centre en la recuperació del patrimoni històric de la vila. Els treballs, de periodicitat anual, han estat dirigits per arqueòlogues professionals, comptant amb l’autorització del Servei d’Arqueologia de la Generalitat i el suport de la família propietària dels terrenys. La decisió de no convocar enguany la Campanya ja ha estat comunicada a l’Institut Mig-Món. L’Ajuntament valorarà altres possibles iniciatives de participació del jovent de la vila en projectes de preservació i recuperació patrimonial.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La 8a edició del 7 de Tapes i 7 de Vins omplirà el Bosquet de Sant Fruitós
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
SÚRIA
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major

ST. FRUITÓS
L’òpera prima del director i guionista santfruitosenc Àlex Duck s’estrena a Sant Fruitós
SÚRIA
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
SÚRIA
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]