Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Uneixen forces per promoure l'ús del català al comerç local
El grup local de Plataforma per la Llengua, la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC Manresa) i la Cambra de Comerç col·laboraran per llançar la campanya "Digues Bon Dia!". L'objectiu d'aquesta iniciativa és fomentar l'ús del català en les relacions comercials diàries, reforçant així la identitat lingüística i cultural de Manresa.
Uneixen forces per promoure l'ús del català al comerç local.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/06/2024 15:10
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Aquesta col·laboració s'emmarca en un projecte més ampli que Plataforma per la Llengua ja ha impulsat amb èxit en altres ciutats com Badalona, Girona, Igualada i Mataró. Enguany, Manresa s'hi suma per primera vegada, demostrant el compromís del comerç de proximitat amb la llengua catalana.

Campanya "Digues Bon Dia!" a Manresa

La campanya començarà el setembre de 2024, coincidint amb la tornada a l'activitat després de l'estiu i el començament de la temporada comercial de tardor. Durant aquesta campanya es repartiran bosses reutilitzables amb els missatges "Al comerç, digues Bon Dia!" i "Comerç de proximitat, comerç lingüísticament responsable". A més, es distribuiran adhesius amb el lema "Digues Bon Dia!" per a col·locar a l'entrada dels establiments, identificant-los com a negocis que valoren i promouen l'ús del català.

Objectius de la campanya

Tot i que el 95% de la població de Catalunya entén el català, sovint molts catalanoparlants opten pel castellà quan interactuen amb persones desconegudes, especialment en l'àmbit comercial. La campanya "Digues Bon Dia!" pretén revertir aquesta tendència, animant tant els comerciants com els clients a utilitzar el català des del primer moment. Aquesta iniciativa busca no només reforçar l'ús del català, sinó també afegir valor al comerç local, fent-lo més proper i responsable lingüísticament.

Participació i suport

Per tal de garantir l'èxit de la campanya, UBIC Manresa, Cambra de Comerç i Plataforma per la Llengua col·laboraran estretament amb els comerços locals, fent difusió de l’acció o repartint les bosses reutilitzables i els adhesius en esdeveniments de la UBIC, com pot ser la Firastiu del 8 de setembre. També es comptarà amb el suport de voluntaris que ajudaran a explicar la importància de la iniciativa i a repartir el material de campanya.

La UBIC Manresa i Cambra de Comerç animen a tots els comerciants i clients a participar activament en aquesta campanya. "Digues Bon Dia!" és una oportunitat per demostrar el compromís amb la llengua i la cultura catalana, reforçant al mateix temps la relació de proximitat entre comerciants i compradors.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA+COMERÇ 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Xerrada sobre seguretat a les botigues, amb els Mossos d'esquadra i Policia local
ACTUALITAT
La UBIC Manresa anuncia els números guanyadors del sorteig d'hivern
MANRESA
Torna el Caçations de Manresa Comerç

ACTUALITAT
Endesa i la UBIC Manresa signen un conveni
MANRESA
L’Associació de Comerciants del Carrer Vilanova, Plaça Gispert i Voltants s’associa a la UBIC Manresa
ACTUALITAT
Manresa celebra "Obert per vacances" el proper divendres 19 de juliol
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]