Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alosa, Aluca i Arar són els finalistes del Concurs Sons 2024
Les tres propostes tocaran a la final del certamen el 10 d’octubre a la Taverna de la Fira Mediterrània.
Alosa, Aluca i Arar són els finalistes del Concurs Sons 2024.

Redacció/Jordi Preñanosa  
06/07/2024 12:09
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
El Concurs Sons d'enguany tindrà una final amb veu de dona amb les propostes d'Alosa, Aluca i Arar, que han sobresortit entre els vint-i-sis projectes seleccionats enguany. La veu de dona –i feminista– és un dels elements que han crescut amb més força en el panorama de la música d’arrel catalana dels darrers anys. I s’ha notat especialment en la XVII edició del Concurs Sons de la Mediterrània, organitzat per Enderrock i el Centre Artesà Tradicionàrius amb el suport de la Fira Mediterrània de Manresa. La proposta de finalistes que ha fet el jurat així ho demostra, amb Alosa, Aluca i Arar sobresortint entre les vint-i-sis propostes seleccionades al certamen. Tots tres finalistes actuaran la tarda de dijous 10 d’octubre a la Taverna de la Fira.

Alosa
Cançó-folk · Barcelona (2022) Format el 2022, el duet sorgit al Taller de Músics va començar per amistat i ha desembocat en una proposta que desprèn frescor i naturalitat. Dues instrumentistes amants de la composició i la interpretació, amb gustos semblants i visió compartida de la música. El 2023 van gravar un tema de Giulietta Vidal, “A la voreta del foc”, i el van penjar a les xarxes. Per sorpresa seva, el clip es va viralitzar, i va representar el tret de sortida per tornar a engegar el projecte. El repertori variat va des de temes propis a interpretacions personals de temes populars catalans, passant per estàndards de jazz. Components: Giulietta Vidal (veu i percussió) i Irene Romo (veu, violoncel i percussió).

Aluca                                                                                                           
Polifonia · Barcelona-Mallorca (2016) Trio de veus a cappella que acosta el públic als repertoris polifònics tradicionals i a les estètiques vocals associades al gènere popular, especialment arrelat i ric arreu de la Mediterrània occidental. Amb un aire vocal i sonor vinculat a l’arrel mediterrània, Aluca presenta tonades tradicionals vives, que tot i connectar amb el passat també parlen en present, com per exemple l’emblemàtica peça mallorquina “Vou veri vou”, la corprenedora “Dansa del vetlatori” del País Valencià, la francesa “Une fillete”, la siciliana “Cumu e sulla” i la sarda “No potho reposare”. Components: Magalí Sala (veu), Gina Quatrecases (veu) i Miguel Gómez (veu).

Arar
Folk-fusió · Barcelona-Girona (2020) Fruit de la complicitat de dues artistes a la recerca sonora dels seus instruments i la seva música. Del joc, de la curiositat i de l’experiment, han mirat de consolidar les creacions amb delicadesa. Van tenir les primeres trobades el 2020, i el 2023 van publicar el primer disc, Arar (Segell Microscopi), que van presentar en escenaris i festivals d’arreu, amb un repertori de peces pròpies que incorporen elements de gèneres i tradicions diverses. La proposta fusiona diversos estils mitjançant dues veus i la combinació elemental dels seus instruments, i no està compresa dins cap etiqueta. Components: Marina Tomàs (guitarra espanyola i veu), Maria Cruz (saxos tenor, alt i soprano i veu).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA MEDITERRANIA 2024   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
El Ballet Flamenc de Barcelona s’estrenarà aquest dissabte al Kursaal
CULTURA
‘Grand Canyon’ de Sergi Pompermayer arriba aquest diumenge al Kursaal
CULTURA
El revolucionari quartet de saxos Kebyart actuarà aquest diumenge al migdia al Teatre Conservatori

CULTURA
El Cicle Platea Jove torna aquest divendres al teatre Conservatori
CULTURA
Més d’un miler alumnes de cicle inicial de primària participaran aquesta setmana al projecte Cantaxics
LES PROPOSTES D'OCI
MoMa Espai Cultural organitza un taller de creació literària
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]