Dilluns 07 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 8a edició del Tasta la plaça atrau centenars de comensals combinant gastronomia, música i patrimoni
Durant l’esdeveniment una dotzena d’establiments, entre els quals hi havia el restaurant més antic de Catalunya, van servir més de 1.800 tastos.
Més de mig miler de persones van assistir a aquesta vuitena edició, consumint més de 1.800 tastos.

ANOIA / Redacció/ Sergi Vázquez  
23/07/2024 16:22
El Kids&Us Manresa continua agafant ritme a Sant Julià
El CE Manresa s'exhibeix amb una remuntada espectacular sota la pluja davant el CD Arnedo (1-4)
40ºC al Bages a ple setembre
Pescadors omplen el Parc de l'Agulla de Manresa
El dissabte passat, dia 20 de juliol, la plaça Gran de Calaf va acollir la celebració del Tasta la plaça. La vuitena edició d’un esdeveniment que combina gastronomia, patrimoni cultural i música en directe. Des del 2015, el Tasta la plaça de Calaf aplega centenars de comensals anualment, consolidant el seu èxit com a esdeveniment gastronòmic.

Enguany, el Tasta la plaça va comptar amb la participació de dotze establiments locals, que van oferir una gran varietat de tastos gastronòmics. Restaurants, bars, productors i cellers com: Formatges Veciana; els viticultors, La diferenta; els productors, L'Horta lliure i Productes Alimentaris Tecla; la cooperativa rural, Territori de Masies; la pastisseria, La Carolina; i els bars i restaurants l’Hostal de Pinós, Folls, La Vinya dels Copons, La Cuina del Mercat, La Coppe, el Bar Rosa. A més, la Unió Esportiva Calaf va oferir un servei de barra durant tota la vetllada.

Entre els establiments hi havia l’Hostal de Pinós, el restaurant més antic de Catalunya amb activitat ininterrompuda que enguany celebra els seus cinc-cents anys. L’alcaldessa de Calaf, Montserrat Mases, va agrair la participació de tots els establiments, l’esforç dels organitzadors, així com l’assistència dels comensals, i va fer un homenatge a l’Hostal de Pinós, felicitant el seu 5è centenari amb l’entrega d’un davantal especial del Tasta la plaça.

Més de mig miler de persones van assistir a aquesta vuitena edició, consumint més de 1.800 tastos. El sistema de participació mantenia el seu to nostàlgic que ha caracteritzat la resta d’edicions. Les persones assistents adquirien un val amb 8 pessetes per un valor de 10 euros, i cada establiment oferia tres o quatre opcions de tastos a un preu d'entre una i cinc pessetes cadascun.



L'ambient festiu es va reforçar amb l'actuació musical del duet Virgínia & Gepe, que amb la combinació de percussió, guitarra i veu va interpretar cançons actuals i clàssiques, aportant una atmosfera animada i agradable a la vetllada. Any rere any, el Tasta la plaça es consolida com un esdeveniment clau en el calendari de Calaf, destacant per la seva capacitat d'oferir una experiència única que combina la gastronomia local amb la música i el patrimoni. L'edició d'enguany ha demostrat, una vegada més, l'èxit i l'acceptació d'aquesta iniciativa entre les persones assistents.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TASTA LA PLAÇA   CALAF 
També et pot interessar:
ANOIA
Calaf es prepara per viure quatre dies de Festa Major
ANOIA
L'Ajuntament de Calaf posa a la venda uns domassos per engalanar els balcons durant la Festa Major
ANOIA
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones

ANOIA
El Tasta la Plaça de Calaf tornarà a omplir la plaça Gran
ANOIA
Ple extraordinari a Calaf per aprovar l'Avanç del nou POUM que en definirà el futur urbanístic
ANOIA
Grepp Teatre porta al Casino de Calaf la comèdia satírica Aquí no paga ni Déu!
Bon partit del Covisa Manresa en el tercer partit de pretemporada
El CE Manresa s'exhibeix amb una remuntada espectacular sota la pluja davant el CD Arnedo (1-4)
Un gran ventilador al teatre Conservatori
La carrabina i pistola aire protagonistes al Club Tir Precisió Manresa
El Kids&Us Manresa continua agafant ritme a Sant Julià
L'Estany, Diada amb Mercat, Concert i Ball
40ºC al Bages a ple setembre
Pescadors omplen el Parc de l'Agulla de Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]