Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS inicia les obres de la residència reivindicada per les famílies de Terrassa
La Coordinadora Capaç ha celebrat que es comenci a fer realitat la residència d’AMPANS que es construeix en uns terrenys cedits per l’Ajuntament.
Representants de la fundació AMPANS i de la Coordinadora Capaç amb l’alcalde de Terrassa i el conseller de Drets Socials.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/07/2024 09:58
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, han assistit  a l'acte simbòlic d'inici d'obres de la futura residència de la fundació AMPANS a Terrassa. També hi han participat el president d’AMPANS Lluís Sánchez, el director general de l'entitat, Toni Espinal, i Carles Godall, en representació de la coordinadora Capaç.
 
El futur equipament es materialitza al barri de Sant Llorenç, concretament als terrenys cedits per l'Ajuntament de Terrassa al carrer de la Castellassa, número 10-12.Les obres que han començat aquest estiu permetran construir un edifici social i comunitari per donar resposta a les necessitats residencials i d’atenció diürna de les persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitats de suport generalitzat.
 
La residència tindrà capacitat per a 60 persones i ha estat dissenyada en unitats de convivència de sis persones,  similars a un habitatge amb habitacions individuals amb bany, així com espais comuns com el menjador o la terrassa. També s’oferirà servei d’atenció diürna amb capacitat per a 30 persones. El projecte compta amb espais comuns per afavorir la socialització i la relació amb l’entorn, així com el benestar de les persones que hi viuran.
 
El projecte d’arquitectura socialestà ideat d’acord amb uns paràmetres de sostenibilitat i eficiència energètica, i en la perspectiva social, amb un model d’atenció centrat en la persona, en la seva qualitat de vida i en el suport conductual positiu. També aposta per la inclusió tecnològica A l’edifici que ajudi a promoure l’autonomia personal de les persones que hi viuran, en línia amb els projectes residencials que està duent a terme l’entitat. Es calcula que la posada en marxa d’aquesta residència comportarà la creació de 52 llocs de treball especialitzats i qualificats.
 
La fundació AMPANS és una entitat sense ànim de lucre que treballa en l’acompanyament a les persones amb discapacitat intel·lectual i en situació de vulnerabilitat des del 1965. El president de l’entitat, Lluís Sánchez, he recordat que hi ha moltes persones amb discapacitat intel·lectual  que estan esperant plaça per accedir a un servei assistencial, especialment de residència. La manca de places fa que moltes persones no puguin ser ateses als seus municipis. Per aquest motiu, Lluis Sánchez ha manifestat que “hem assumit el repte però ho fem esperonats per les famílies que han estat el veritable motor d’aquest projecte”.
 
Per la seva banda, Carles Godall, en representació de la coordinadora de famílies Capaç ha recordat que la residència és fruit de la perseverança de les famílies que han estat reivindicat el servei residencial durant anys. “Massa famílies han hagut de portar els seus familiars fora de Terrassa i de la seva comarca, havent de marxar a viure fora perquè  a la teva ciutat no hi ha plaça per als teus fills i filles, a la qual tenen dret” ha reblat Carles Godall.
 
Durant l'acte, les persones participants han escrit un missatge en pedres que s'ubicaran a un lloc destacat de la residència una vegada finalitzada la construcció. Seguidament, la comitiva ha assistit a l'explicació del projecte per part de l'equip tècnic, i ha fet una passejada pel perímetre de l'obra. Com a tancament, l'alcalde i el conseller han signat el llibre d'honor d'AMPANS.
 
L'esdeveniment també ha comptat amb la presència de Meritxell Lluís, tinenta d'alcalde de Participació, Qualitat Democràtica i Drets Humans, Noel Duque, tinent d'alcalde d'Acció Social i Cicles de la vida, representants de Prodis Terrassa, amb qui AMPANS treballa en aliança, LaFACT Factoria Social de Terrassa, l’Associació de Veïns de Sant Llorenç i representants de l’Institut Cavall Bernat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La 4a Trobada de Clubs de Lectura Fàcil del Bages reuneix un centenar de participants
ACTUALITAT
El CO d’AMPANS a Sallent protagonitzen l’espectacle de final de curs
ACTUALITAT
AMPANS premia projectes d’investigació i innovació

ACTUALITAT
AMPANS treballa per la posada en marxa de La Parada
ACTUALITAT
AMPANS fa públic el veredicte de l’11a edició del Premi d’Investigació
ACTUALITAT
Joves usuaris de ‘El Carrilet’ de Balsareny ajuden a pintar un mural
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]