Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS inicia les obres de la residència reivindicada per les famílies de Terrassa
La Coordinadora Capaç ha celebrat que es comenci a fer realitat la residència d’AMPANS que es construeix en uns terrenys cedits per l’Ajuntament.
Representants de la fundació AMPANS i de la Coordinadora Capaç amb l’alcalde de Terrassa i el conseller de Drets Socials.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/07/2024 09:58
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, han assistit  a l'acte simbòlic d'inici d'obres de la futura residència de la fundació AMPANS a Terrassa. També hi han participat el president d’AMPANS Lluís Sánchez, el director general de l'entitat, Toni Espinal, i Carles Godall, en representació de la coordinadora Capaç.
 
El futur equipament es materialitza al barri de Sant Llorenç, concretament als terrenys cedits per l'Ajuntament de Terrassa al carrer de la Castellassa, número 10-12.Les obres que han començat aquest estiu permetran construir un edifici social i comunitari per donar resposta a les necessitats residencials i d’atenció diürna de les persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitats de suport generalitzat.
 
La residència tindrà capacitat per a 60 persones i ha estat dissenyada en unitats de convivència de sis persones,  similars a un habitatge amb habitacions individuals amb bany, així com espais comuns com el menjador o la terrassa. També s’oferirà servei d’atenció diürna amb capacitat per a 30 persones. El projecte compta amb espais comuns per afavorir la socialització i la relació amb l’entorn, així com el benestar de les persones que hi viuran.
 
El projecte d’arquitectura socialestà ideat d’acord amb uns paràmetres de sostenibilitat i eficiència energètica, i en la perspectiva social, amb un model d’atenció centrat en la persona, en la seva qualitat de vida i en el suport conductual positiu. També aposta per la inclusió tecnològica A l’edifici que ajudi a promoure l’autonomia personal de les persones que hi viuran, en línia amb els projectes residencials que està duent a terme l’entitat. Es calcula que la posada en marxa d’aquesta residència comportarà la creació de 52 llocs de treball especialitzats i qualificats.
 
La fundació AMPANS és una entitat sense ànim de lucre que treballa en l’acompanyament a les persones amb discapacitat intel·lectual i en situació de vulnerabilitat des del 1965. El president de l’entitat, Lluís Sánchez, he recordat que hi ha moltes persones amb discapacitat intel·lectual  que estan esperant plaça per accedir a un servei assistencial, especialment de residència. La manca de places fa que moltes persones no puguin ser ateses als seus municipis. Per aquest motiu, Lluis Sánchez ha manifestat que “hem assumit el repte però ho fem esperonats per les famílies que han estat el veritable motor d’aquest projecte”.
 
Per la seva banda, Carles Godall, en representació de la coordinadora de famílies Capaç ha recordat que la residència és fruit de la perseverança de les famílies que han estat reivindicat el servei residencial durant anys. “Massa famílies han hagut de portar els seus familiars fora de Terrassa i de la seva comarca, havent de marxar a viure fora perquè  a la teva ciutat no hi ha plaça per als teus fills i filles, a la qual tenen dret” ha reblat Carles Godall.
 
Durant l'acte, les persones participants han escrit un missatge en pedres que s'ubicaran a un lloc destacat de la residència una vegada finalitzada la construcció. Seguidament, la comitiva ha assistit a l'explicació del projecte per part de l'equip tècnic, i ha fet una passejada pel perímetre de l'obra. Com a tancament, l'alcalde i el conseller han signat el llibre d'honor d'AMPANS.
 
L'esdeveniment també ha comptat amb la presència de Meritxell Lluís, tinenta d'alcalde de Participació, Qualitat Democràtica i Drets Humans, Noel Duque, tinent d'alcalde d'Acció Social i Cicles de la vida, representants de Prodis Terrassa, amb qui AMPANS treballa en aliança, LaFACT Factoria Social de Terrassa, l’Associació de Veïns de Sant Llorenç i representants de l’Institut Cavall Bernat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
SOCIETAT
200 persones tasten la cuina del nou restaurant DIVERS
ACTUALITAT
L’escola de Noves Oportunitats ha ajudat més de 2.300 joves de les Comarques Centrals
SOCIETAT
La consellera de Cultura situa com un exemple de ‘dignitat’ el projecte L’Art de Viure d’AMPANS

ACTUALITAT
AMPANS obre DIVERS, el nou restaurant de La Parada
ACTUALITAT
L’equip d’AMPANS coneix el nou equipament de La Parada que s’estrenarà aquest primer trimestre
LA FOTO DEL DIA
Divers el nou restaurant d'AMPANS a la Parada
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]