Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Desactivada l'alerta del pla INUNCAT un cop finalitzat l'episodi de pluges
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat, aquest matí, l'Alerta del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT), un cop ha finalitzat l'episodi de precipitacions d'ahir divendres, que va deixar quantitats de pluja molt destacades i algunes incidències en el territori.
A Sant Salvador de Guardiola es van registrar 42,3 l/m2 en 30 min.

MEDI AMBIENT / Redacció/ Sergi Vázquez  
03/08/2024 11:32
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, alguns dels registres d'intensitat de pluja més destacats han estat:

Pantà de Sau (Osona): 49,6 l/m2 en 30 min
Sant Salvador de Guardiola (Bages): 42,3 l/m2 en 30 min
Castellbisbal (Vallès Occidental): 35,6 l/m2 en 30 min.
Terrassa (Vallès Occidental): 30,6 l/m2 en 30 min.
Massoteres (Segarra): 29,4 l/m2 en 30 min.
La Quar (Berguedà) 28,5 l/m2 en 30 min.

Pel que fa a acumulacions, destaquen els 95 l/m2 del pantà de Sau; els 84 de Sant Salvador de Guardiola i els 67 de Castellbisbal.

El telèfon d'emergències CAT112 ha rebut, durant tot l'episodi, un total de 759 trucades per 500 incidents. La majoria de les trucades han estat al Vallès Occidental (218), Barcelonès (141), Osona (87) i Vallès Oriental (84). El gruix de les trucades es va rebre a les 20 hores d'ahir, amb 185 trucades.

Els Bombers de la Generalitat han atès un total de 366 avisos per serveis relacionats amb el temporal. La gran majoria dels avisos s'han centrat a l'àrea metropolitana i a la Catalunya central, amb 169 avisos des d'ahir a les 17.30h a la Regió d'Emergències Metropolitana Nord, 76 avisos a la Regió d'Emergències Centre, i amb 63 avisos a la Regió d'Emergències Metropolitana Sud. Pel que respecta a la resta de regions, Girona ha acumulat 35 avisos, Lleida 13 i Tarragona 10.

Principalment, la gran majoria de serveis han estat per caiguda d'arbres, elements de façanes i inundacions de baixos i habitatges particulars. En cap dels serveis s'ha hagut de lamentar cap dany personal important.

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) informa que, durant l'episodi de precipitacions, el cabal del riu Llobregat va superar el llindar d'Alerta a l'estació de Castellbell i el Vilar on va arribar als 151.6 m3/s i també a l'estació de Sant Vicenç dels Horts on el cabal es va enfilar fins els 194 m3/s.

D'acord amb la informació facilitada per l'ACA, els cabals van recuperant la normalitat però encara poden haver algunes crescudes en alguns punts del rius Llobregat i Cardener.


Afectacions en les línies ferroviàries i incidències viaries
Com a conseqüència de les precipitacions d'ahir a la tarda i el vespre, la circulació de trens es va veure afectada en diverses ocasions, fet que va provocar dues prealertes del Pla d'emergències en transport de viatgers per ferrocarril (FERROCAT).

A les 19:53 d'ahir el telèfon d'emergències 112 va ser alertat d'una col·lisió d'un tren amb un arbre a la línia R4 que va provocar el tall de la circulació de trens entre Castellbell i el Vilar. El xoc no va provocar ferits.

Gairebé a la mateixa hora, el 112 va ser alertat per un incendi de la catenària a la línia R3, que va provocar el tall de la circulació de trens entre Vic i Manlleu.

Segons va informar Rodalies, es va establir un servei alternatiu per carretera a l'R3 entre Vic-Ripoll, que encara es manté aquest matí, i a l'R4 entre Terrassa-Manresa ja restablert.

A banda de les incidències ferroviàries, també hi va haver alguns talls de carreteres, com la C-1414 entre Olesa de Montserrat i Esparreguera per despreniment de roques, i la C-37 al Túnel de Bracons (Osona-Garrotxa) tallada en ambdós sentits per calamarsada.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLA INUNCAT 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Protecció Civil desactiva l'INUNCAT per la llevantada i es manté la prealerta pel risc d'allaus
MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges
MEDI AMBIENT
Alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquesta tarda i demà al litoral i prelitoral

MEDI AMBIENT
Protecció Civil manté activada l'alerta INUNCAT per la previsió de fortes pluges aquest diumenge
MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges diumenge
MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]