Dijous 24 de abril de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

5 consells per garantir els drets del viatger en cas d’incidències amb els vols
En aquestes dates es multiplica el nombre de viatgers que agafen vols per motius d’oci. Personal expert en Consum de la Diputació de Barcelona recorda algunes precaucions a tenir en compte per garantir els drets del viatger davant de possibles retards, anul·lacions i altres imprevistos.
En cas d’incidències amb l'equipatge cal emplenar el PIR (Informe d’Irregularitat d’Equipatge) abans de marxar de l’aeroport.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
07/08/2024 11:15
Arrenquen els treballs de millora a l'estació d'autobusos des del carrer Sant Antoni Maria Claret
El periodista Vicenç Lozano, proper entrevistat al cicle pessics de vida
El Camí Ignasià, de Montserrat a Manresa, és una invitació a descobrir el Bages
L’Ajuntament pavimenta el passeig paral·lel a la carretera de Vic
Per tal d’evitar sorpreses desagradables, abans de viatjar és important informar-se prèviament sobre la documentació necessària, en especial si la destinació està fora de l’espai Schengen (passaport, visat...). La companyia aèria no té cap obligació d’informar el viatger sobre els documents o els requisits sanitaris necessaris per viatjar a la destinació escollida.

En cas de retard, el viatger té dret a una compensació econòmica d'entre 250 i 600 euros, en funció de la distància del vol, si arribeu al destí final amb 3 hores de retard o més. Cal recordar que els retards sempre fan referència a l’hora d’arribada a destí. Si finalment el vol es cancel·la, el viatger pot escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. També li correspon la mateixa compensació econòmica  que en el cas de retard (d'entre 250 i 600 euros per passatger) excepte si l’aerolínia comunica la cancel·lació amb 2 setmanes d'antelació o si aquesta és conseqüència de circumstàncies imprevisibles o inevitables i alienes a l'empresa, com ara climatologia adversa.

Si, en els casos anteriors, la companyia aèria no respecta els drets del viatger, cal demanar el full oficial de reclamació o reclamar a la companyia aèria per algun mitjà que deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en un termini de 30 dies no s’ha obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, el viatger pot contactar amb el servei públic de consum del seu ajuntament.

Si l’aerolínia denega l'embarcament per sobrereserva (overbooking), el viatger té dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un transport alternatiu fins a la destinació final, a més d’una compensació econòmica en funció de la distància del vol (entre 250 i 600 euros). Aquest import es redueix a la meitat si el viatger accepta un vol alternatiu que li permeti arribar a destí amb poques hores de diferència respecte de l'hora prevista inicialment.

En cas d’incidències amb l'equipatge (danys, retard, pèrdua o destrucció), el viatger ha d’emplenar sempre el PIR (Informe d’Irregularitat d’Equipatge) abans de marxar de l’aeroport: sense aquest document la reclamació no prosperarà. A banda d’aquest tràmit, també cal presentar una reclamació a la companyia aèria dins els 7 dies posteriors a la recepció de l’equipatge danyat. Pel que fa a les compensacions, la responsabilitat de la companyia queda limitada a un màxim de 1.600 euros, aproximadament uns 27,5 euros per kilogram d’equipatge.

Més informació sobre drets i reclamacions sobre transport aeri

La Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Suport a les Polítiques de Consum, dona suport tècnic i econòmic als municipis de la província per desenvolupar polítiques públiques de suport dels drets de la ciutadania en l’àmbit de consum i promoure el consum responsable. A més, en el cas dels ajuntaments que no disposen de serveis propis, la Diputació de Barcelona ofereix informació i assessorament a la ciutadania per resoldre conflictes de consum, i tramitació de denúncies i reclamacions, mitjançant les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DRETS DEL VIATGER 
També et pot interessar:

Diada de Sant Jordi
Els infants de les escoles de Sant Fruitós de Bages gaudeixen d'una matinal de contes
Arrenquen els treballs de millora a l'estació d'autobusos des del carrer Sant Antoni Maria Claret
El periodista Vicenç Lozano, proper entrevistat al cicle pessics de vida
El Camí Ignasià, de Montserrat a Manresa, és una invitació a descobrir el Bages
L’Ajuntament pavimenta el passeig paral·lel a la carretera de Vic
La conductora d'un vehicle mor en una col·lisió lateral a la C-16 a Sallent
MengemBages organitza una jornada per a famílies el divendres 25 d’abril


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]