Com ja fa gairebé tres dècades, l'Ateneu Popular la Falç està ultimant els actes de la Festa Major Alternativa d'enguany, que començarà aquest dijous 29 d'agost. L'Ateneu ens proposa un seguit d'actes ben variats i per a tots els públics, volent combinar reivindicació, lluita i alegria. El tret de sortida serà a la tarda del dijous, amb la decoració del Bosquet i el berenar popular, que es farà a partir de les sis. A les set, la Companyia més Gruixuda presentarà l'espectacle infantil "Los pedrer", que anirà sobre el tèxtil a la Catalunya Central. La primera novetat d'enguany serà l'activitat "El joc de la pastanaga" que començarà a les vuit. A partir de les nou del vespre començarà el Kintu a la fresca, també hi haurà opció de sopar biquinis. Una segona novetat serà que els premis dels kintus seran lots de productes de proximitat.
Pel divendres 30 d'agost està prevista una xerrada antirepressiva. Serà a dos quarts de vuit i hi participaran membres del cas "Som 27 i més", on vint-i-set persones estan immerses en un procés judicial per l'ocupació del rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) la primavera de l'any 2013, i la fiscalia demana penes d'entre onze anys i mig i catorze anys de presó per a 25 estudiants. A les nou serà el sopar popular (fideuà) i a les onze de la nit començaran els concerts que s'allargaran fins les cinc de la matinada. Hi actuaran els manresans Fckmylife, amb la seva contundent posada en escena, i la banda tribut a Madness The Baggies, que ens farà moure els malucs a base de clàssics de la 2a onada de l'ska britànic. Tancarà la nit les locals PD MAGGIX.
El dissabte, els actes començaran al migdia, amb la Paellada Popular. Qui vulgui participar es podrà inscriure el mateix dissabte a partir de les dotze. A les quatre de la tarda es farà una pintada d'un mural feminista. Ja a la nit, a partir de les onze començarà la segona nit de concerts. Obriran els bagencs Declivi, amb un so rock indie, seguits dels punkrockers Batec. Aquests donaran pas a la proposta provocativa de synthpunk queer de Las Marikarmen i finalment serà el torn de les locals PD Tes. Enguany, i com a una altra novetat, durant aquest concert hi haurà el 1r Concurs d'Air Guitar.
Ja de cara al primer diumenge de setembre, a les cinc de la tarda començarà la gimcana per equips Les més fortes de la Gavarresa i a les set hi haurà l'actuació del Betu el pallasso, presentant l'espectacle "In-edit". El darrer dia de la Festa Major Alternativa serà el dilluns 2 de setembre. A les dotze del migdia farem el Vermut de Festa Major i a les quatre començarà el Torneig de botifarra. A les cinc serà el torn de la Tarda de jocs, en paral·lel al torneig de botifarra. A les nou del vespre hi haurà el segon sopar popular, en aquest cas seran "fajitas". Per concloure els actes, hi haurà el Trivial per equips, que serà el darrer acte, a partir de les onze de la nit. Durant tota la festa major es podrà gaudir d'una edició especial i única d'una cervesa que la cervesera bagenca La Pirata ha elaborat per a l'ocasió. En cas de pluges, ens recomanen que consulteu les xarxes socials per a conèixer possibles modificacions del programa.