Dilluns 20 de gener de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa viu una Festa Major multitudinària i sense incidents destacables
La gran majoria d’actes han comptat amb una gran assistència i participació de la ciutadania, especialment la Mostra, el Correfoc, el Castell de focs i els concerts.
Manresa viu una Festa Major multitudinària i sense incidents destacables. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Jordi Preñanosa  
04/09/2024 16:48
Licitades les obres de la nova seu del Govern a Manresa
Fem Manresa reclama un nou pavelló per mitigar el dèficit d'equipaments esportius a la ciutat
El CN Manresa es revenja del Barcelona WC (12-13)
Una medalla de cada color per l'Avinent Manresa en el català sub23
L’Ajuntament de Manresa valora molt satisfactòriament la Festa Major d’aquest any, una de les més multitudinàries que es recorden, amb gran assistència de públic a actes centrals com el Correfoc, la Mostra, el Castell de focs i els concerts. L’actuació de Figa Flawas del dissabte al carrer Sallent va reunir unes 15.000 persones, mentre que la de Mushkaa, el diumenge, 7.500. Pel que fa a incidències, els serveis sanitaris van atendre 4 7 persones per petites cremades durant el Correfoc. A la resta de dies i actes de Festa Major, no hi va haver incidents rellevants. 

La Festa Major d’aquest any ha comptat amb un centenar d’activitats i propostes lligades amb la tradició, la festa i la cultura i totes elles s’han dut a terme amb tranquil·litat. La festa es va tancar ahir amb el Correfoc, que va comptar amb una extraordinària participació tant sota la pluja de foc com de persones que esperaven en diferents punts del recorregut per veure’l passar. Durant el Correfoc, els serveis sanitaris van atendre 47 persones per petites cremades, 36 persones menys que l’any passat.

L’Ajuntament també valora molt positivament l’èxit dels concerts del carrer Sallent, amb 15.000 persones la nit de Figa Flawas, i 7.500 al concert de Mushkaa. L’ambient de festa, tant en aquest punt com al Centre Històric, també es va viure amb tranquil·litat. Els Punts Lila van atendre, durant les quatre nits que van estar presents al carrer Sallent, a la plaça Fius i Palà i al carrer Sant Miquel, 1.231 persones, 821 de les quals a la zona de concerts, i 410 a la carpa del centre. La gran majoria d’atencions van ser de caràcter informatiu i de sensibilització contra actituds masclistes i comportaments sexistes. El nombre d’atencions a les carpes dels Punts Lila d’aquest any ha pujat respecte de l’any passat en 255, un augment que s’explica pel fet que enguany any hi ha hagut una nit més de presència de Punts Lila al carr er Sallent.

Pel que fa al punt d’informació sobre Consums del carrer Sallent, va atendre 300 persones durant les tres nits que va estar actiu. La majoria d’intervencions van ser de caràcter informatiu i de sensibilització. Una trentena de joves van realitzar el test d’alcoholèmia per valorar si estaven en condicions d’agafar el cotxe. La Festa Major d'aquest any ha comptat amb un ampli dispositiu per garantir la seguretat dels diferents actes del programa. Per la seva banda, la comissaria del centre Històric ha estat oberta 24 hores del dia.

Manresa Desconeguda i Tap’Antic

Les Visites a la Manresa Desconeguda han tingut un any més molt d’èxit amb 720 persones que han pogut visitar Can Font i la planta potabilitzadora d’Aigües de Manresa, i l’antic Escorxador i actual campus universitari. La gran demanada va fer que s’ampliessin els grups i es donés cabuda a 200 persones més de les previstes inicialment. L’altra cita també amb molt d’èxit va ser Tap’Antic, amb cues als restaurants i locals que oferien tapes i molt d’ambient a les terrasses i carrers de centre.

L’Ajuntament de Manresa agraeix el civisme de la ciutadania i, sobretot, la implicació de les entitats, associacions, grups i empreses que han contribuït en l’organització d’actes i activitats per fer de la Festa Major un gran acte festiu de ciutat. També a totes aquelles persones que han treballat durant aquests dies per fer possible el desenvolupament de la festa i el gaudi de la ciutadania.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR MANRESA 2024  
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa ret homenatge a l'Amat-Piniella i Anselm Clavé
MANRESA
El Correfoc posa punt final a una Festa Major molt participada
AGENDA
Últims actes de Festa Major: el Correfoc tancarà la festa gran

MANRESA
La Ballada de la imatgeria omple la plaça Major
MANRESA
Manresa ja té nova pubilla i nou hereu per representar la ciutat
MANRESA
El Castell de Focs omple de llum i color el cel del Parc de l'Agulla
La santa Cova des del parc de la Seu de Manresa
Una medalla de cada color per l'Avinent Manresa en el català sub23
Cal Balaguer del Porxo acull una exposició sobre el centenari dels Ferrocarrils Catalans
La Millora de les zones verdes, proposta guanyadora dels Pressupostos Participatius 2024
Empat del Centre d'Esports tot i el domini manresà al Congost
Fem Manresa reclama un nou pavelló per mitigar el dèficit d'equipaments esportius a la ciutat
El CN Manresa es revenja del Barcelona WC (12-13)
El Departament d'Agricultura abona 8,6 M€ d'ajuts al sector primari afectat per la sequera


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]