Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

UManresa i la Universidad El Bosque s'alien per intentar pal·liar la manca de professionals
Les dues universitats han arribat a un acord per formar professionals sanitaris colombians que vulguin treballar a Espanya.
UManresa i la Universidad El Bosque s'alien per intentar pal·liar la manca de professionals.

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/09/2024 13:12
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Espanya hauria de contractar unes 95.000 infermeres per igualar la ràtio mitjana de professionals que hi ha a Europa, que és de 827 per cada 100.000 habitants. Segons dades del Consell General d'Infermeria, a Espanya, aquesta ràtio és de 625.  En el cas dels professionals de la medicina, segons informes recents del Consell General de Col·legis Oficials de Metges (CGCOM) i de la Federació d'Associacions Científic Mèdiques Espanyoles (FACME), es preveu que Espanya necessitarà entre 8.000 i 15.000 metges addicionals en els propers cinc anys per cobrir la demanda. 

Amb l'objectiu de contribuir a pal·liar aquesta mancança, UManresa ha arribat a un acord amb la Escuela de Educación Continua en Salud (EECS) de la Universidad El Bosque de Colòmbia per fer formació de sanitaris d'aquest país que vulguin desenvolupar-se professionalment a l'estat espanyol. 

Preparació per a la inserció laboral internacional

El programa que han dissenyat les dues universitats ofereix una formació integral que abasta tant el coneixement del sistema sanitari espanyol com les estratègies per a la homologació de títols o la inserció laboral efectiva. El curs s'estructura en cinc mòduls que van des de l'organització del sistema de salut espanyol fins als requisits legals i professionals per a l'exercici de la infermeria a Espanya. La formació s'impartirà en modalitat online, a partir del mes d'octubre. 

"El nostre objectiu és preparar els professionals de la salut perquè puguin afrontar amb èxit els reptes que suposa treballar a Espanya. Sabem que el procés de migració professional pot ser complex, amb un canvi personal significatiu, i per això oferim un acompanyament personalitzat que inclou formació teòrica, experiències pràctiques i l'orientació necessària per superar els processos d'homologació de títols", explica Valentí Martínez Espinosa, director d'Estratègia Internacional d'UManresa i un dels impulsors del programa formatiu. Aquest programa s'adreça tant a professionals de la salut que tenen intenció de migrar a Espanya com a persones d'altres països que ja viuen a Espanya i volen formació específica per accedir al mercat laboral espanyol de l'àmbit de la salut. 

Formació continuada especialitzada en salut a l'Amèrica Llatina

Aquest programa formatiu s'emmarca en les accions d'ULatam, que té com a objectiu expandir l'àrea d'influència de la institució manresana aprofitant l'expertesa formativa en l'àmbit de la salut de l'Escola de Postgrau en Salut d'UManresa. A hores d'ara, a banda de Colòmbia, UManresa, amb la col·laboració d'altres institucions catalanes i especialment amb com Unió Consorci Formació, desenvolupa accions formatives a Mèxic, Xile, Argentina i, com aquest cas, amb Colòmbia.

UManresa i la Universidad El Bosque col·laboren de forma estreta des de l'any 2021 en el disseny i desenvolupament de programes formatius conjunts així com en l'organització depassanties de professionals del sector salut a diferents centres sanitaris de Barcelona i al campus Manresa de la UVic-UCC. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
ACTUALITAT
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC

ACTUALITAT
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
ACTUALITAT
Excel·lent cum laude per a la tesi d’Aida Camps que avalua la implantació d’un programa de simulació
ACTUALITAT
UManresa promou els hàbits saludables
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]