Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria celebra la Diada Nacional de Catalunya
Súria ha celebrat la Diada Nacional de Catalunya amb la tradicional hissada de la Senyera al turó de la Torre, que ha tingut lloc aquest dimecres 11 de setembre. El pròleg d’aquest Onze de Setembre va tenir lloc dimarts al vespre a la plaça Major del Poble Vell, amb l’actuació del grup georgià Khorumi dins de les Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya.
Súria celebra la Diada Nacional de Catalunya.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/09/2024 22:10
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
La hissada de la Senyera a la Torre ha anat acompanyada de la lectura del manifest a càrrec d’un representant de la Colla Castellera Salats i de les actuacions dels Trabucaires del Tro Gros, Agrupació Sardanista i Salats. El desplaçament fins a la Torre s’ha fet a peu o en bicicleta de muntanya, amb la participació del Club Esportiu Escaldats i el Grup Ciclista Anxovaires. La celebració de l’acte central de l’Onze de Setembre a Súria també ha comptat amb la col·laboració de l’ADF Defensors del Bosc.

En el manifest d’enguany es remarca el valor de la Diada com a símbol de germanor entre les persones i entitats de la vila, pensant especialment en les noves generacions. Segons el manifest, «tenim la responsabilitat de deixar el món millor de com el vam trobar; un món més just, més lliure, més verd».

En l’acte previ a la celebració de l’Onze de Setembre, el grup Khorumi va omplir la plaça Major del Poble Vell amb l’espectacularitat i la vistositat de les danses de Geòrgia, en una nova participació de Súria en les Jornades Internacionals Folklòriques, organitzades per l’Associació per a la Difusió del Folklore (Adifolk).

Representants d’Adifolk es van congratular de la continuïtat de Súria en la programació de les Jornades. Per la seva banda, l’alcalde Albert Coberó va agrair la presència a la vila del grup folklòric georgià. El programa de l’Onze de Setembre a Súria es va iniciar el passat divendres 6 de setembre amb la inauguració de l’exposició ‘Ànimes de bosc i joguines de fusta de Lluís Vila i Paco Cabrillana’. Aquesta mostra es pot visitar a la sala Cal Balaguer del Porxo fins al proper 5 de gener en el següent horari:

Divendres, dissabtes i festius: d’11.00 a 14.00 h.
Dissabtes, també de 17.00 a 19.00 h.

L’organització del programa de l’Onze de Setembre a Súria ha anat a càrrec de l’Ajuntament de Súria i Trabucaires del Tro Gros, amb el suport de la Diputació de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIADA 11S 2024   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
BAGES
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
POLÍTICA
ERC Bages celebrarà una trobada comarcal per reivindicar el treball compartit pels pobles i ciutats

BAGES
Fonollosa treu a subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
ST. FRUITÓS
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
SÚRIA
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]