Diumenge 10 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Es crea a Sallent la cooperativa Llobregat Energètica
Havent rebut una subvenció per part de la Generalitat de Catalunya, amb la finalitat de dur a terme el projecte SOLARCOOP i Economia Social, per a crear comunitats energètiques mitjançant cooperatives de consumidors i usuaris, l'Associació de Consumidors i Usuaris Viure en Salut (ACUVS) va presentar, la creació de la cooperativa Llobregat Energètica.
Es crea a Sallent la cooperativa Llobregat Energètica.

SALLENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/09/2024 17:23
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
Aquesta entitat, impulsada per ACUVS i constituïda, de forma lliure i voluntària, per un grapat de veïnes i veïns de Sallent, neix adreçada a concretar la transició energètica del seu territori, generant beneficis per al conjunt de la població. Es tracta d'un projecte d'autoconsum col·lectiu, sense ànim de lucre, destinat a la producció, el consum i la distribució d'energia per part dels seus membres, mitjançant un model organitzatiu caracteritzat per la participació ciutadana, els procediments democràtics i l'autogovern.

L'autonomia energètica i la contribució a la reducció de la pobresa energètica de la localitat són alguns dels seus objectius però, més enllà d'aquests, Llobregat Energètica ambiciona intervenir, activament, en el canvi paradigmàtic. Així doncs, entre les motivacions que han engrescat aquestes persones, també hi trobem la sensibilització mediambiental, l'educació i la generació d'oportunitats laborals en l'àmbit de les renovables, i la seva expansió. És clar, doncs, que la sostenibilitat esdevé una fita d'aquesta iniciativa que, a tal efecte, es desenvolupa i preveu evolucionar en clau comunitària.

En aquest sentit, Llobregat Energètica emfatitza la vessant social, atenent qüestions fonamentals per tal d'aconseguir una transició adaptativa i justa. Igualtat, equitat, inclusió, empoderament i resiliència són exercicis que han de ser integrats, necessàriament, en qualsevol plantejament dirigit a resoldre els desafiaments que ens envolten; així ho entén aquesta comunitat, que contempla promoure'ls a través de la posada en marxa d'accions i activitats destinades a satisfer les necessitats i els interessos dels col·lectius vulnerables, les dones o els empresaris del seu territori, entre d'altres.

En definitiva, ens trobem davant una quinzena de ciutadanes i ciutadans que, malgrat presentar perfils ben diversos, han decidit agrupar-se, entusiasmats per conquerir un propòsit comú: el seu desig d'afavorir la restauració del planeta i el benestar de les persones que l'habitem.Individus, com tu i com jo que, animats a transcendir les seves vides personals, amb una mirada envers el futur, resten encoratjades a acarar un repte global, oferint solucions eficaces als problemes que impregnen la quotidianitat de massa gent.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLOBREGAT ENERGÈTICA   SALLENT 
També et pot interessar:
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
ACTUALITAT
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
LA FOTO DEL DIA
El Castell de Sallent i la seva església romànica

SALLENT
Resum del Ple ordinari del 21 de gener de 2026 de Sallent
SALLENT
L’Ajuntament de Sallent adquireix l’estructura del Carrer Verge del Vilar
SALLENT
L'Ajuntament de Sallent i Agbar renoven el fons de solidaritat
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]