Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La nova Oficina de Turisme de Manresa obrirà portes a la Casa Fàbregas aquest cap de setmana
Dissabte i diumenge es faran visites guiades per donar a conèixer les noves dependències municipals.
La nova Oficina de Turisme de Manresa obrirà portes a la Casa Fàbregas aquest cap de setmana. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
24/09/2024 16:08
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Un cop enllestides les obres d’adequació de la Casa Fàbregas, la nova Oficina de Turisme de Manresa (OTM) obrirà portes el cap de setmana del 28 i 29 de setembre. Per donar a conèixer les noves dependències, la Fundació Turisme i Fires de Manresa organitza visites guiades obertes a tota la ciutadania en la qual es podrà veure la planta baixa, on es fa l’atenció turística, i la primera planta, on hi ha els despatxos i les oficines.

Les visites duraran una hora i mitja i seran gratuïtes. L’aforament serà limitat. Cal fer la reserva a la web de Manresa Turisme o bé presencialment a l’antiga Oficina de Turisme, situada a la plaça Major número 10. Prèviament a l’obertura de portes, el divendres 27 a la tarda es farà l’acte institucional d’inauguració, coincidint amb el Dia Internacional del Turisme.

L’actual Casa Fàbregas és el resultat de la compra de quatre immobles (dos orientats a la plaça Major i dos orientats al carrer Amigant) que va fer la família Fàbregas, que tenia una botiga de teixits, a mitjans del segle XVIII. Coneguda popularment com l’antiga Fonda Sant Antoni per l’ús que va tenir durant més de 100 anys, és un exemple d’arquitectura neoclàssica, en la qual destaquen les galeries, formant arcs amb capitells penjats de l’època setcentista a la façana posterior, l’escala interior del segle XVI, el celobert annex, les pintures murals conservades i  restaurades i, especialment, el gran arc rebaixat sobre el corredor de l’entresol, que sosté el forjat del pis superior.

L’actuació per ubicar-hi l’OTM ha apostat per deixar intacte l’interior de l’edifici, preservant l’estructura muraria existent i el seu valor patrimonial, i afegint els elements nous imprescindibles per al desenvolupament de l’activitat. La intervenció s’ha fet d’acord amb els requisits turístics establerts per la Xarxa d’Oficines de Turisme de la Generalitat de Catalunya. El projecte ha tingut un pressupost de 549.926'70 euros, dels quals 153.218 euros han provingut dels fons europeus Next Generation, en concret del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) "Manresa, destinació del Camí Ignasià", en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). La nova Oficina de Turisme conservarà el seu horari habitual: de dilluns a dijous de 10 a 15 h i els divendres i dissabtes de 10 a 15 h i de 17 a 19 h, i diumenges i festius de 10 a 15 h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: OFICINA DE TURISME   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
FOTOGRAFIA
Cinquanta anys de Foto Art en una exposició al Casino de Manresa
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]