Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa instal·la dos passos de vianants intel·ligents
Els dos passos de vianants intel·ligents s’il·luminen davant la presència de vianants, tant a la calçada com al panell de senyalització vertical. S’han instal·lat amb l’objectiu de millora la seguretat dels vianants i minimitzar la sinistralitat viària en dos punts de força concurrència de persones.
Un dels passos de vianants intel·ligents s’ha instal·lat al carrer Barcelona, 61-72. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
26/09/2024 15:40
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
Manresa ha posat en funcionament a la ciutat dos nous passos de vianants intel·ligents que s’han instal·lat al carrer Barcelona i a la plaça Catalunya.  Es tracta de dos passos de vianants ja existents, sense semàfors, que a partir d’ara, gràcies als sensors instal·lats, s’il·luminaran davant la presència de vianants, tant a la calçada com al panell de senyalització vertical.  

El primer pas on s’han instal·lat aquesta tecnologia és al pas de vianants del carrer Barcelona, 61 -72, a l’altura del carrer Sant Teresa, on hi ha parades de bus a ambdues bandes de la via. L’altre pas intel·ligent s’ha instal·lat a la plaça  Catalunya, 9, un pas força concorregut per vianants que travessen l’avinguda Tudela i el parc central de  la plaça Catalunya, a prop de la llar d’infants l’Espurna.

Ambdós passos tenen l’objectiu de millorar la seguretat dels vianants, especialment a la nit i en hores de poca visibilitat, i se sumen a altres iniciatives per minimitzar la sinistralitat a Manresa, com són la senyalització de límit de velocitat a 30 km/h, el reforç de la senyalització vertical i horitzontal o la instal·lació de reductors de velocitat. Els treballs han tingut una durada de tres setmanes i un cost de 26.131 euros.

Amb aquests dos nous passos de vianants intel·ligents, la ciutat en tindrà un total de cinc. Els altres tres passos estan instal·lats al carrer Francesc Moragas  (a la cruïlla del carrer Cós), al carrer Sant Joan de Déu (a l’accés a l’Hospital) i l’avinguda dels Països Catalans (al costat de la rotonda propera a l’edifici dels Mossos d’Esquadra).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PAS DE VIANANTS   MANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Fundació “la Caixa” col·labora amb el CFP per impulsar el projecte «Metall Jove»
LA FOTO DEL DIA
Ambient al pati de la Casa Lluvià
NATACIÓ
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu

LA FOTO DEL DIA
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
MÚSICA
El Festival Camins tanca amb èxit la seva primera edició amb una bona resposta de públic
ACTUALITAT
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]