Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest octubre municipis de la demarcació que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Les unitats passaran aquest mes per 103 poblacions de ll’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
Entre els municipis per on passaran aquest mes figura Sant Pere de Torelló, el 3 d'octubre. Aquesta visita, de caire ordinari, se suma a la visita extraordinària que, per petició del municipi, va fer la unitat el passat 18 de setembre per atendre els afectats per la pedregada de l’agost. Una vintena de famílies van acudir aquell dia a la unitat a informar-se davant les dificultats per arribar a acords amb les seves companyies asseguradores, especialment pel que fa a l’arranjament de les teulades de les seves llars o negocis.
Les UMIC permeten els ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.