Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El nou polígon industrial del Pont Nou II va prenent forma
Es tracta d’una actuació de 20 milions d’euros, que es preveu tenir enllestida durant el primer trimestre del 2026 amb l’objectiu de guanyar 168.000 metres quadrats de sòl industrial i crear llocs de treball a la ciutat.
El nou polígon industrial del Pont Nou II va prenent forma. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
02/10/2024 15:29
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Les obres que han de permetre a la ciutat guanyar 168.000 metres quadrats de sòl industrial al nou polígon del Pont Nou II avancen a bon ritme. L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, el regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia E stany, el regidor d’Empresa, Turisme i Coneixement, Joan Vila Marta, i la regidora de Via Pública i Ciutat Intel·ligent, Mariana Romero Salguero, han fet una visita a les obres que ha servit per constatar que tot marxa segons el calendari previst.

Sobre el terreny, ja s’insinua la nova avinguda de l’Esport, que enllaçarà l’eix Transversal amb la zona esportiva del Congost i que representarà una nova entrada per a la ciutat. L’avinguda serà l’espina dorsal del polígon, on ja es veuen definits també els nous carrers. Tal com ha explicat el regidor Garcia, en aquest àmbit s’està completant el moviment de terres i s’està fent la xarxa de clavegueram. En aquesta primera fase de les obres, també s’ha executat el nou col·lector —de dos metres de diàmetre— que ha de portar les aigües pluvials del polígon cap al riu, que s’ha construït al carrer del cementiri, que s’ha reurbanitzat de cap a baix. Aquest dissabte, el carrer ja es va obrir al trànsit. Els treballs es completaran amb la plantació de l’arbrat i el mobiliari urb&agrave ;.

Pel que fa a la fase 2, la previsió és que es dugui a terme entre aquest desembre i el maig de 2025. Se centrarà en el soterrament de les línies elèctriques i en l’ampliació de la vorera del carrer de la Lemmerz. A la vegada, es posarà en funcionament el primer tram de la nova avinguda i el nou enllaç a l’eix Transversal. Finalment, la tercera i última fase s’executarà entre maig de 2025 i gener de 2026. S’actuarà a tota l’àrea del polígon per tal de deixar-lo a punt per acollir empreses i s’acabarà de construir la nova avinguda fins a l’alçada del camp de beisbol. Faltarà només un darrer tram fins a trobar la Carretera de Sant Joan, a l’altura del Pont del Gas, que es farà en un projecte paral·lel que ja s’està redactant, perquè aquest petit tram es troba fora del Pla Parcial.

Objectiu: crear llocs de treball

Durant la visita, l’alcalde Aloy ha assegurat que “estem davant d’un projecte estratègic”: és el primer sòl industrial que es desenvolupa a la ciutat en més de 20 anys i representa, per tant, un pas imprescindible perquè “les empreses de Manresa puguin créixer i perquè se’n puguin captar de noves”. L’objectiu, ha subratllat, “és crear llocs de treball”. Per la seva banda, el regidor Vila ha destacat que el nou polígon “és una gran oportunitat”: “està molt ben ubicat i entenem que pot ser molt llaminer per captar empreses d’arreu”. El nou polígon dotarà la ciutat de 168.000 metres quadrats de sòl industrial, repartits en un total de 20 parcel·les d’entre 3.000 i 24.000 metres quadrats, amb la possibilitat de poder-se agrupar i preparades per poder acollir grans empreses.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PONT NOU   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
MANRESA
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu

ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
MANRESA
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]