Dimecres 17 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

ERC Bages reivindica la gratuïtat del peatge de Sant Vicenç
Els republicans recorden que la mesura la va promoure la consellera Ester Capella i reclama als agents polítics i socials que defensin les actuacions acordades de millora de la mobilitat.
ERC Bages reivindica la gratuïtat del peatge de Sant Vicenç.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/10/2024 14:22
Manresa bateja set nous espais amb noms de dones científiques i referents
Els treballs del taller d'escriptura Lletraguarits s'exposaran a la Biblioteca del Casino
Sant Fruitós impulsa una nova edició dels Pressupostos Participatius
Els Nacionalistes exigeixen explicacions per la pavimentació de la Neus Català
ERC Bages reivindica com a pròpia la posada en marxa de la gratuïtat del peatge de Sant Vicenç de Castellet/Castellbell de l'autopista Terrassa-Manresa (C-16) que serà efectiu a principis de novembre. El peatge serà completament gratuït de dilluns a divendres, sempre que el retorn del trajecte es faci en menys d'un dia, per a turismes, furgons i furgonetes (les motocicletes s'hi afegiran el desembre, quan es dugui a terme un procés d'adaptació tecnològica a les barreres). És a dir, per beneficiar majoritàriament aquells trajectes que s'entenen com a obligatoris i quotidians, bàsicament per feina i estudis. Per beneficiar-se de la bonificació, cal apuntar els vehicles a la pàgina web d'Autema i disposar d'un sistema de pagament dinàmic (Via-T o Satellise), per la qual cosa ERC farà una campanya informativa per promocionar el registre.

L'impulsor de la iniciativa va ser el departament de Territori de la Generalitat encapçalat per la consellera republicana Ester Capella, que la va presentar el passat mes de març en una trobada a Manresa amb alcaldes i residents comarcals de la regió central. Ara que s'executa amb el govern del PSC, Esquerra demana tant als socialistes com a la resta de partits i els agents socials que es comprometin a executar i defensar les actuacions concretes, consensuades, pressupostades i en alguns casos ja en marxa per millorar la mobilitat a la Catalunya Central.

ERC es manté en la defensa de solucions integrals per a la millora de la mobilitat a tota la Catalunya Central, a la C55, a la C16 i en el ferrocarril, pilar fonamental pel desenvolupament territorial i el compromís per una mobilitat sostenible i de baixes emissions. Recordem que també gràcies a ERC s'ha aconseguit la gestió integral de Rodalies, i s'hi està treballant.

ERC anima els conductors a registrar els vehicles per beneficiar-se de la bonificació

Pel que fa a la mesura, a partir del 4 de novembre s'aplicarà un descompte del 100%, de dilluns a divendres, per a qualsevol trajecte que es faci passant pel peatge de Sant Vicenç/Castellbell. Tant si es passa pel peatge central (troncal), en direcció nord o sud, com si es fa pel lateral, en qualsevol dels sentits. Sempre que es faci un trajecte tant d'anada com de tornada, i que aquest es produeixi en menys de 24 hores de diferència (encara que siguin dies diferents, com seria sortit al vespre i tornar l'endemà al matí o la tarda).

Per beneficiar-se de la bonificació, i aconseguir reduir el nombre de vehicles que passen per la C-55, cal registrar-se a la pàgina web d'Autema, concessionària de l'autopista C-16. Aquest registre és obligatori per tenir el descompte, i cal també disposar d'un sistema de pagament dinàmic donat d'alta, és a dir, teletac (Via-T) o l'aplicació Satellise al mòbil.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ERC BAGES   C-16 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Alcaldes del Bages alcen la veu contra el greuge en mobilitat i reclamen la gratuïtat de la C-16
BAGES
El Consell Comarcal del Bages torna a demanar inversions immediates a Rodalies i la gratuïtat de la C-16
MANRESA
Terrassa i Manresa demanen la gratuïtat temporal dels peatges de la C-16 per la crisi de Rodalies

POLÍTICA
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages
POLÍTICA
ERC Bages impulsa una moció de suport al model d’immersió lingüística i en defensa del català
CATALUNYA CENTRAL
Moció d'ERC Bages per a la millora del finançament de l'escoles de música
Contemplant la posta del sol
Els Tirallongues volen recuperar els castells de vuit a Manresa a la Diada de Colles de l’Eix
Sant Fruitós de Bages celebra el segon Esmorzar Empresarial
Les promeses del Club Natació Manresa van completar una magnífica actuació
Manresa commemora el Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+ amb activitats per a tots els públics
Els treballs del taller d'escriptura Lletraguarits s'exposaran a la Biblioteca del Casino
Dies Mundials de la Distrofia Facioescapulohumeral, l'ELA i la Leucèmia
Sant Fruitós impulsa una nova edició dels Pressupostos Participatius


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]