Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El gust musical de les plantes: un estudi científic revelador
Investigacions científiques han explorat la relació entre les plantes i la música, revelant que aquestes poden percebre les vibracions sonores i reaccionar a elles.
El gust musical de les plantes: un estudi científic revelador.

ACTUALITAT / AMIC - Tot Sant Cugat  
02/11/2024 09:50
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
Diverses investigacions científiques han explorat la relació entre les plantes i la música, revelant que aquestes poden percebre les vibracions sonores i reaccionar a elles. Un estudi de la Universitat de Western Australia titulat “UWA Tuned in: plant roots use sound to locate water” demostra que les arrels de les plantes utilitzen el so per localitzar l’aigua, un mecanisme que els ajuda a sobreviure en el seu hàbitat.

A més, hi ha un fenomen conegut com “l’efecte Mozart en les plantes”, que suggereix que les melodies clàssiques, com les de Mozart, poden estimular el creixement saludable dels vegetals. Investigacions realitzades per una companyia japonesa van mostrar que les plantes exposades a música de compositors com Chopin i Beethoven presentaven un creixement més accelerat.

Giancarlo Cignozzi, un productor de vi a Toscana, aplica aquesta tècnica musical en les seves vinyes, aconseguint raïm del cep Sangiovese excepcionals per al seu vi Brunello. Cignozzi afirma: “La música millora la vida de les persones i animals; per què no de les plantes?”. Un altre estudi de la Universitat de Santiago de Xile indica que les plantes reaccionen diferent segons el tipus de música: melodies agradables afavoreixen el creixement, mentre que les tonalitats estridents poden ser perjudicials. Aquestes investigacions suggereixen que un volum moderat i una selecció de música tranquil·la contribuirien un millor desenvolupament de les plantes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLANTES 
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Transforma el teu jardí amb plantes tropicals
TENDÈNCIES
Plantes d’interior més enllà de la decoració
MEDI AMBIENT
Plantes Oblidades: dos anys impulsant la bioeconomia forestal

TENDÈNCIES
Una planta per a cada habitació de casa
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa enverdeix els patis de les escoles amb 230 nous arbres i plantes
TENDÈNCIES
Consells per cuidar les plantes a la primavera
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]