Divendres 31 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia renova i amplia les instal·lacions del Servei de Farmàcia
Una part dels nous espais, ubicats a l’edifici antic de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, han entrat en funcionament recentment.
Althaia renova i amplia les instal·lacions del Servei de Farmàcia.

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/11/2024 18:44
Distribució dels codis per localitzar masies i edificacions aïllades de forma ràpida en cas d'emergència
S'obre el termini de presentació de sol·licituds per ser monitor/a del Campi qui Jugui
Elisenda Pascual parlarà a Solsona sobre la sexualitat infantil
Gamma present a la Fira Borsa de Treball organitzada per UManresa
La Fundació Althaia té en marxa les obres de millora i ampliació de les instal·lacions del Servei de Farmàcia. El projecte inclou la renovació d’una zona ubicada a l’edifici antic de la planta -1 de l’Hospital Sant Joan de Déu que permetrà que el servei faci un important salt endavant i millori l’eficiència i la seguretat en la gestió dels medicaments. Cal tenir en compte que Farmàcia és un servei transversal i territorial amb un volum d’activitat molt important ja que dona atenció als centres que gestiona Althaia –Hospital Sant Joan de Déu, Centre Hospitalari, Clínica Sant Josep, Centre de Salut Mental (CSAM), ABS Barri Antic i ABS Les Bases–, a més de Sant Andreu Salut, el Centre Sanitari del Solsonès i l’Hospital de Cerdanya, i també Diàlisi de l’Hospital de Berga.

L’execució del projecte suposarà la renovació integral de les instal·lacions del Servei de Farmàcia, ubicat des de fa una trentena d’anys a uns espais de l’hospital que han quedat obsolets. “Les noves instal·lacions s’han dissenyat tenint en compte el creixement que ha experimentat l’activitat del Servei en els últims anys i les necessitats actuals i també de futur”, afirma Núria Sala Vilajosana, cap del Servei de Farmàcia, que destaca el paper de referència que té el Servei de Farmàcia d’Althaia al territori. En aquest sentit, assenyala que ha anat incrementant paulatinament l’activitat i que les noves instal·lacions “permetran noves maneres de treballar que enfortiran la qualitat i la seguretat de l’atenció farmacèutica”.

Un projecte que es desenvolupa per fases

El projecte, que es desenvolupa per fases per poder mantenir l’activitat del Servei de Farmàcia, s’ha iniciat amb la transformació de la zona de l’antic menjador laboral. Precisament recentment han entrat en funcionament una part dels espais que s’han remodelat en la primera fase de les obres. Es tracta, per una banda, de la zona de recepció i emmagatzematge dels medicaments, així com de la dispensació i distribució d’aquests a les diferents unitats de l’hospital i als altres centres del territori.

També han entrat en funcionament quatre armaris automatitzats, que realitzen una tasca d’assistent, “i que permeten fer un seguiment acurat de la traçabilitat de cada un dels medicaments, així com assegurar la seguretat i l’eficiència dels processos”, diu Sala. La gestió del medicament en la nova Farmàcia està integrada al sistema informàtic d’Althaia i permet l’automatització de gran part dels processos.

Per altra banda, s’han estrenat les noves sales blanques, també denominades sales netes o estèrils. Són espais on s’hi preparen fàrmacs no comercialitzats que s’han d’elaborar com a fórmules magistrals i preparacions estèrils com poden ser col·liris, fàrmacs i nutricions per via intravenosa o els tractaments de quimioteràpia. “Són sis sales especialment dissenyades per limitar i controlar la concentració de partícules en suspensió a l’aire i l’ambient lliure de gèrmens per tal de assegurar la qualitat del producte acabat”, explica la cap del Servei de Farmàcia, que afegeix que d’aquesta manera es garantirà “la protecció i seguretat tant dels professionals com de les preparacions que s’hi elaboren amb l’objectiu final de millorar la seguretat del pacient”. L’any 2023, el Servei de Farmàcia va realitzar més de 25.000 preparacions estèrils i més de 560 lots de fórmules magistrals.

En paral·lel, continuen les obres amb la previsió que finalitzin durant el primer trimestre de l’any 2025. En aquesta segona i última fase del projecte, que inclou la remodelació d’una part de les actuals instal·lacions del Servei de Farmàcia, es renovaran les àrees de gestió clínica i logística, a més de la farmàcia ambulatòria.

Justament, coincidint amb la finalització de la primera fase d’obres, la farmàcia ambulatòria s’ha ubicat de forma provisional a uns espais alternatius de la planta -1. “Actualment, el Servei de Farmàcia atén mensualment més de 1.800 pacients a la seva consulta externa, cosa que significa que diàriament passen per la farmàcia ambulatòria d’Althaia una norantena de persones”, comenta Sala. Els tractaments que s’hi dispensen són per a patologies molt diverses i específiques que no es poden dispensar a través de les farmàcies comunitàries, com algunes malalties autoimmunes, neurològiques, infeccioses i onco-hematològiques, entre altres.

Sobre el Servei de Farmàcia

L’equip de Farmàcia d’Althaia està format per una trentena de professionals, entre els quals farmacèutiques hospitalàries, tècnics de grau superior i grau mig, peons de magatzem i administratives. La seva missió és assegurar una bona gestió dels medicaments (compra, correcte emmagatzematge, validació, preparació i dispensació) tant en l’àmbit logístic com clínic proporcionant una atenció farmacèutica de qualitat que garanteixi el bon ús del medicament per a la millora de la salut del pacient.

Els farmacèutics hospitalaris són els especialistes del medicament que aporten el seu coneixement en la individualització de la posologia, indicació, possibles reaccions adverses, interaccions, formes d’administració, entre altres. Treballen conjuntament amb l’equip assistencial multidisciplinari per garantir una atenció integral del pacient. Per altra banda, també participen en comissions i grups de treball de la institució per millorar la gestió dels medicaments i promoure la seguretat del pacient.

En paral·lel, el Servei de Farmàcia realitza activitat de docència i recerca participant en estudis i assajos que es desenvolupen a la institució. A més, forma part del Comitè d’Ètica de la Investigació amb Medicaments (CEIm) de l’Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Vida i la Salut a la Catalunya Central (IRIS-CC).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT   FARMACIA 
També et pot interessar:
SANITAT
Althaia treballa per a un enfocament integral en l’atenció a les persones amb ictus
ACTUALITAT
Els farmacèutics atenen 110 veïns de Manresa a la unitat mòbil de "La meva farmàcia, la meva salut"
ACTUALITAT
La farmàcia surt al carrer amb una unitat mòbil

SANITAT
La Unitat de Rehabilitació Cardíaca d’Althaia rep el segell d’excel·lència
SANITAT
Aquest dissabte, sessió solidària de ioga al Parc de l’Agulla en benefici de Salut Mental
SANITAT
En 15 anys, Althaia atén més de 4.000 pacients majors de 65 anys amb fractura de fèmur
Exposició Paco Candel i els altres a la Biblioteca de l'Ateneu les Bases
Manresa Il·lumina, premiada als Premis BBVA a la Sostenibilitat 2025
La DO Pla de Bages celebra 30 anys: una festa que uneix patrimoni, vi i gastronomia
Distribució dels codis per localitzar masies i edificacions aïllades de forma ràpida en cas d'emergència
S'obre el termini de presentació de sol·licituds per ser monitor/a del Campi qui Jugui
Elisenda Pascual parlarà a Solsona sobre la sexualitat infantil
Gamma present a la Fira Borsa de Treball organitzada per UManresa
Fundación Endesa il·lumina l'Abadia de Montserrat amb un nou projecte artístic


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]