Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Deu propostes per millorar la qualitat de vida de les persones cuidadores
La Fundació Pere Tarrés suggereix incorporar les famílies en el model de serveis socials i potenciar les entitats del tercer sector, entre d’altres.
Deu propostes per millorar la qualitat de vida de les persones cuidadores.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
16/11/2024 10:41
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
La Fundació Pere Tarrés ha presentat deu propostes per “millorar significativament” la qualitat de vida de les persones cuidadores. Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones Cuidadores, l’organització ha lamentat que a Catalunya hi hagi més de 97.000 cuidadores no professionals, de les quals el 88% són dones, que es veuen abocades a una sobrecàrrega de feina per a la qual, a més, no tenen suport.

A partir d’entrevistes i qüestionaris a cuidadores i a expertes i experts, la fundació ha analitzat els punts febles del sistema de serveis socials i ha elaborat un decàleg de propostes amb l’objectiu de millorar el sistema i la qualitat de vida d’aquestes persones. Entre les propostes destaca la necessitat de reconèixer socialment i professional les competències que adquireixen les persones cuidadores no professionals; promoure una feina de qualitat en el sector social, tot millorant les condicions laborals de les persones que hi treballen i potenciant les organitzacions d’economia social i col·laborativa; i incorporar les famílies en el disseny i la gestió del model.

També demanen desenvolupar i reforçar els grups de suport emocional i els espais de desconnexió per generar xarxes de suport entre les persones cuidadores; potenciar les entitats del tercer sector com a facilitadores de recursos allà on l’administració no arriba; i millorar la coordinació dels agents socials; ampliar els recursos de suport existents. Per altra banda, creuen necessari desenvolupar noves formacions adreçades a l’autocura i a competències que posin al centre a la persona cuidadora; treballar en la sensibilització i conscienciació de la societat al voltant de les cures des d’una perspectiva de gènere; i optimitzar i millorar els processos vinculats amb la dependència.

Amb tot, des de la fundació asseguren que les propostes es plantegen en un context d’envelliment progressiu de la població, ja que segons la projecció demogràfica del Pla Estratègic de Serveis Socials 2021-2024 de la Generalitat, l’any 2030 la població de més de 65 anys representarà el 22,3% del total de la població, i el 2060, el 29,8%.

“Tenint en compte aquestes previsions, la figura del cuidador o cuidadora serà cada cop més important, i el sistema de dependència haurà de preveure un major suport a aquestes persones”, apunten des de la Fundació Pere Tarrés. Per això, reclamen a les administracions i a la societat posar les cures al centre: “No s’hi val mirar cap a un altre costat”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PERSONES CUIDADORES 
També et pot interessar:

La Buresa i les roses de Sant Jordi
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Jairo Molero no seguirà al Covisa Manresa
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
La llegenda de Sant Jordi explicada pel Jan i la Júlia torna al pati del Kursaal aquest Sant Jordi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]