Dimarts 15 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Deu propostes per millorar la qualitat de vida de les persones cuidadores
La Fundació Pere Tarrés suggereix incorporar les famílies en el model de serveis socials i potenciar les entitats del tercer sector, entre d’altres.
Deu propostes per millorar la qualitat de vida de les persones cuidadores.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
16/11/2024 10:41
El Retaule del Flautista amb una vuitantena d'actors i actrius
El Manresa continua imparable i derrota la Peña Sport 2-0
Convocatòria dels ajuts PUA 2026 per a persones amb discapacitat
Dissabte va tenir lloc un quadrangular del Covisa Manresa i L'ENFAF d'Andorra
La Fundació Pere Tarrés ha presentat deu propostes per “millorar significativament” la qualitat de vida de les persones cuidadores. Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones Cuidadores, l’organització ha lamentat que a Catalunya hi hagi més de 97.000 cuidadores no professionals, de les quals el 88% són dones, que es veuen abocades a una sobrecàrrega de feina per a la qual, a més, no tenen suport.

A partir d’entrevistes i qüestionaris a cuidadores i a expertes i experts, la fundació ha analitzat els punts febles del sistema de serveis socials i ha elaborat un decàleg de propostes amb l’objectiu de millorar el sistema i la qualitat de vida d’aquestes persones. Entre les propostes destaca la necessitat de reconèixer socialment i professional les competències que adquireixen les persones cuidadores no professionals; promoure una feina de qualitat en el sector social, tot millorant les condicions laborals de les persones que hi treballen i potenciant les organitzacions d’economia social i col·laborativa; i incorporar les famílies en el disseny i la gestió del model.

També demanen desenvolupar i reforçar els grups de suport emocional i els espais de desconnexió per generar xarxes de suport entre les persones cuidadores; potenciar les entitats del tercer sector com a facilitadores de recursos allà on l’administració no arriba; i millorar la coordinació dels agents socials; ampliar els recursos de suport existents. Per altra banda, creuen necessari desenvolupar noves formacions adreçades a l’autocura i a competències que posin al centre a la persona cuidadora; treballar en la sensibilització i conscienciació de la societat al voltant de les cures des d’una perspectiva de gènere; i optimitzar i millorar els processos vinculats amb la dependència.

Amb tot, des de la fundació asseguren que les propostes es plantegen en un context d’envelliment progressiu de la població, ja que segons la projecció demogràfica del Pla Estratègic de Serveis Socials 2021-2024 de la Generalitat, l’any 2030 la població de més de 65 anys representarà el 22,3% del total de la població, i el 2060, el 29,8%.

“Tenint en compte aquestes previsions, la figura del cuidador o cuidadora serà cada cop més important, i el sistema de dependència haurà de preveure un major suport a aquestes persones”, apunten des de la Fundació Pere Tarrés. Per això, reclamen a les administracions i a la societat posar les cures al centre: “No s’hi val mirar cap a un altre costat”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PERSONES CUIDADORES 
També et pot interessar:

Carles Vilajosana una gran persona
Solsona reconeix Miquel Pérez Chimeno en el seu comiat com a hereu de les comarques lleidatanes
El Manresa continua imparable i derrota la Peña Sport 2-0
El Retaule del Flautista amb una vuitantena d'actors i actrius
Convocatòria dels ajuts PUA 2026 per a persones amb discapacitat
Dissabte va tenir lloc un quadrangular del Covisa Manresa i L'ENFAF d'Andorra
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
En marxa el nou servei d'autobús urbà a Sant Vicenç de Castellet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]