Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa crea un servei municipal de lloguer de bicicletes elèctriques obert al turisme i a la ciutadania
La previsió és que es posi en marxa al llarg del segon semestre del 2025. El projecte està finançat pels fons europeus Next Generation i té l’objectiu de provocar nous usuaris de la bicicleta a la ciutat, amb un desplegament paral·lel de nous carrils bici.
Manresa crea un servei municipal de lloguer de bicicletes elèctriques obert al turisme i a la ciutadania. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/11/2024 15:19
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
L’equip de govern de Manresa portarà a aprovació del Ple municipal la creació d’un nou servei de lloguer de bicicletes elèctriques que s’espera que estigui operatiu al llarg del segon semestre del 2025. Ho han explicat  en roda de premsa el regidor d’Empresa, Turisme i Coneixement, Joan Vila Marta, i la regidora de Via Pública i Ciutat Intel·ligent, Mariana Romero Salguero, que han detallat que s’ha optat per fer un servei obert al turisme i també a la ciutadania amb la voluntat que sigui “econòmicament viable” i que contribueixi a fer de Manresa una ciutat més sostenible.

El projecte està valorat en 590.000 euros, que es financen amb una subvenció dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destí dels fons europeus Next Generation —impulsats pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i Departament d’Empresa i Treball— uns diners que serviran per implementar el servei i fer la inversió inicial, que haurà d’incloure un mínim de 200 bicicletes, els aparcaments en forquilla que es desplegaran a la ciutat i el local que ha de servir com a punt d’atenció, taller i magatzem. La gestió es traurà a concurs públic.

El servei tindrà dues modalitats: de curta durada i de llarga durada. El lloguer de curta durada és per a períodes màxims d’una setmana i està enfocat als turistes o visitants de la ciutat, mentre que el lloguer de llarga durada serà per períodes mensuals o anuals (amb un màxim de dos anys consecutius) i està destinat a persones que visquin, treballin o estudiïn a Manresa. També es preveuen activitats de foment de la bicicleta lligades al servei i des Manresa Turisme s’oferiran visites per la ciutat dalt d’aquestes bicicletes.

El regidor Vila ha volgut deixar clar que “no es tracta d’un bicing, en el que tu agafes una bici en un lloc i la deixes en un altre", sinó d’un “renting”, en el qual l’usuari llogarà la bicicleta per als dies que necessiti, i serà responsable d’aquella bicicleta. En el preu —que es fixarà més endavant— hi ha incloses reparacions per possibles avaries. Es tracta d’una modalitat “pionera a Catalunya i a l’estat, que ja funciona amb èxit en altres ciutats europees”, ha afirmat el regidor.

En paral·lel al desplegament del servei, s’està treballant en la confecció d’una nova xarxa de carrils bici que permetran construir una ciutat més amable amb la mobilitat de dues rodes. Tal com ha subratllat la regidora Romero, l’objectiu del projecte és provocar nous usuaris de la bicicleta a la ciutat, sumant el projecte turístic i ciutadà dels fons Next Generation amb un nou model de mobilitat urbana que incentivi l’ús de la bicicleta.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLOGUER DE BICICLETES ELÈCTRIQUES   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
ACTUALITAT
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
LA FOTO DEL DIA
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa

MANRESA
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
MANRESA
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
LA FOTO DEL DIA
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
Menjar ràpid quan no tenim temps: com afecta els nostres hàbits?
Entrenar amb música: realment millora el rendiment?
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]