Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Festes de la Puríssima a la Seu de Manresa
La basílica de la Seu de Manresa acull, un any més, els actes de la festivitat de la Immaculada Concepció, organitzats per la Reial Confraria de la Puríssima.
Festes de la Puríssima a la Seu de Manresa.

LES PROPOSTES D'OCI / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/11/2024 12:03
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Des de fa més de cinc segles, la Reial Confraria de la Puríssima celebra, a la basílica de la Seu de Manresa, la festivitat de la Immaculada Concepció de Maria. Aquesta és una de les tradicions més antigues que es mantenen a la ciutat i és per això que la coneguda com a "Confraria dels Favets", amb la col·laboració de la gestió de la Seu i l’Associació Amics de la Seu, ha programat, com cada any des de fa 535 anys, una sèrie d'actes en honor a la Puríssima. Les actuacions relacionades amb aquesta festivitat començaran el divendres 29 de novembre amb la tradicional novena i missa a la Capella dels Favets, i acabaran el diumenge 8 de desembre amb la festivitat de la Immaculada. Enguany, la processó amb la imatge, el penó i la bandera, feta per primer cop l’any passat, es durà a terme el mateix dia 8 de desembre. 

Programa de la Festa de la Puríssima a la Seu: 

Des del 29 de novembre fins al 7 desembre
• 18.30h: Rosari, novena i cant dels Goigs de la Immaculada a la capella de la Puríssima
• 19.00h: Missa a la Capella de la Puríssima.

Diumenge 1 de desembre
• 10.00h: Tradicional passada de la bandera de la Puríssima pels carrers de la ciutat, amb la participació de l’Hereu i la Pubilla de Manresa, els Trabucaires, el Pubillatge del Casal Cultural Dansaires de Manresa, la Banda Pérez and Karson i el Pubillatge de les Caramelles i el Pont Llarg de Manresa. 

Divendres 6 de desembre
• 11.30h: Visita guiada a la Capella dels Favets i a altres espais de la Seu, com l’Espai Oliba i la primera coberta. Guiatge a càrrec de l’Associació Amics de la Seu. Cal reserva prèvia a: gestio@seudemanresa.cat o al (93) 872 15 12. Preu: 7€/persona.

Diumenge 8 de desembre, Festivitat de la Immaculada
• 11.00h: Missa Solemne presidida per Mn Martin Kabamba Belangenyi, canonge de la Seu i rector de Crist Rei, amb l’acompanyament de la Capella de Música de la Seu; seguida de la processó per dins la Basílica, la firma en el llibre d'honor de l'entitat i l’actuació dels Trabucaires de Manresa

18.00h: Processó pels carrers del centre històric amb la imatge de la Immaculada, el penó i la bandera. Per participar-hi, cal trucar al 658 40 34 63. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTES DE LA PURÍSSIMA   LA SEU   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]