Diumenge 02 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bages crida: S’ha acabat!
El Moviment per l’habitatge de Catalunya convoca el dissabte 23 de novembre una manifestació que es preveu històrica a Barcelona.
El Moviment per l’habitatge de Catalunya convoca el dissabte 23 de novembre una manifestació.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/11/2024 17:40
El BAXI Manresa sap patir i s'emporta la victòria davant del Bilbao Basket
Manresa estrena la tarifa plana per aparcar al centre de la ciutat tot el dia per menys de 5 euros
Visita del president Salvador Illa a Solsona
“La central hidroelèctrica reversible de la Baells serà un motor de progrés
La situació dels lloguers a la Catalunya Central s’ha convertit en insostenible. Des del 2015, el preu del lloguer ha augmentat un 58%, gairebé igual que a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (60%). Només aquest 2024, els lloguers han pujat un 10% de mitjana a tot Catalunya, convertint-se en un problema polític de màxima urgència. A nivell estatal, les llars que viuen de lloguer han passat del 17% al 26%, un augment que afecta especialment la població jove, on el percentatge s’ha disparat del 30% al 64%. Aquesta realitat afecta profundament l’economia de les llars, on la meitat d’aquestes que viuen de lloguer es troba en situació de risc de pobresa. Els lloguers, cada cop més, formen part d’un mercat especulatiu que ofereix beneficis segurs per a inversors. Per a moltes persones – joves, població migrada i altres sectors sense accés a la compra – el lloguer s’ha convertit en l’única via per aconseguir un habitatge.

Per ò les dades parlen per si soles: més del 50% de les compres immobiliàries es fan sense necessitat d’hipoteques, un símptoma clar que la propietat s’acumula cada cop més en mans de grans capitals. Manresa, com a capital del Bages, exemplifica aquesta crisi: La ciutat té centenars de pisos buits, un de cada cinc, la majoria en mans de grans propietaris. En aquest context, la promoció de la construcció de més habitatges, sovint proposada des de les institucions, és una solució poc coherent, curt-terminísta i que pot donar peu a repetir crisis ja viscudes com al 2008. Si els pisos ja construïts no estan disponibles per a la ciutadania, la prioritat hauria de ser posar-los al servei de qui més els necessita.

La pressió dels lloguers es tradueix també en una altra xifra alarmant: més del 70% dels desnonaments judicials a la comarca són per lloguer, amb una mitjana de gairebé 8 desnonaments cada setmana. A aquests s’hi sumen els desnonaments invisibles, aquells que es produeixen quan famílies són forçades a marxar per pujades inassumibles o la finalització dels contractes. Davant aquesta realitat, el comitè del 23N i els col·lectius convocants fan una crida a tota la ciutadania. Exigeixen una baixada dràstica dels preus dels lloguers i animen a tothom a organitzar-se col·lectivament per plantar cara i desobeïr als abusos i defensar el dret a un habitatge digne. Aquest dissabte, 23 de novembre, la manifestació a Barcelona serà una oportunitat històrica per demostrar que la societat diu prou.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PAHC BAGES 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Desnonament executat a Manresa en plena onada de fred
ACTUALITAT
La PAHC Bages denuncia la inacció de les administracions públiques
ACTUALITAT
Han de punxar la llum a Manresa perquè la companyia elèctrica no els fa cas

ACTUALITAT
Un bloc ocupat al barri de la Plaça Catalunya de Manresa
LA FOTO DEL DIA
La PAHC Bages ocupa el vestíbul de l'Ajuntament
ACTUALITAT
La PAHC demana que es retiri la pancarta del BBVA
Capvespre des del Pont Nou de Manresa
El BAXI Manresa sap patir i s'emporta la victòria davant del Bilbao Basket
La vacunació contra la grip creix en 7.000 persones més cada dia
Manresa estrena la tarifa plana per aparcar al centre de la ciutat tot el dia per menys de 5 euros
Visita del president Salvador Illa a Solsona
Com preparar el teu animal per a la Castanyada i el Nadal
Radars meteorològics específics pel Pirineu
“La central hidroelèctrica reversible de la Baells serà un motor de progrés


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]