Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'editor i escriptor Carles-Jordi Guardiola Noguera, Premi Bages de Cultura 2024
Carles-Jordi Guardiola (Manresa, 1942) és llicenciat per la Universitat de Barcelona (1969), ha estat fundador i director durant 25 anys d’Edicions de la Magrana, i president fundador de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana (1982-1985) i del Consell Català del Llibre per a Infants des de la seva creació fins al 1983.
Carles-Jordi Guardiola Noguera. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/11/2024 15:07
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Ha editat les Cartes de Carles Riba en quatre volums (1990-2005) i, a partir de 2013, en el portal de l’Institut d’Estudis Catalans, Cartes de Carles Riba. Altres publicacions seves són: Carles & Clementina (1993); Súnion (1995) i Cor deladat (2010), amb Jordi Malé; De casa a casa (2007); Carles Riba. Retrat de grup. Protagonistes de la cultura catalana del segle XX (2017); Els poetes també riuen (2020) i més d’una vintena d’altres textos sobre Riba. Tamb&e acute; ha publicat Per la llengua, Llengua i cultura als Països Catalans 1939-1977 (1980); Ofici d’editar (1996) i Mar de tots. Viatge literari pel Cap de Creus (2013). El 2022 va publicar Primers llibres i opuscles impresos a Manresa. Catàleg provisional del segle XVIII, on descriu una cinquantena de títols dels impressors manresans Ignasi Abadal i Domingo Coma.

El jurat del premi destaca la tasca de Carles-Jordi Guardiola com a fundador i director de La Magrana, una de les editorials més rellevants del país, la seva dedicació a l’estudi de l’obra de Carles Riba, el seu paper com a activista cultural i polític al llarg de tota la seva vida, i la seva implicació en la defensa de la llengua i la cultura catalana. Com a editor va impulsar la creació de les col·leccions de narrativa, assaig i no-ficció; i la de clàssics grecs i llatins; i va donar a conèixer autors com Jesús Moncada i Maria Barbal, entre d’altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PREMI BAGES DE CULTURA   MANRESA 
També et pot interessar:
CULTURA
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
LA FOTO DEL DIA
Una cotorra a un arbre
MANRESA
Manresa estrena una ruta guiada en bicicleta pels espais patrimonials

MANRESA
L'Espai 7 del Casino repassarà els últims 50 anys de la ciutat de Manresa amb una exposició
LA FOTO DEL DIA
Reflexes al llac de l'Agulla
BÀSQUET
El Bàsquet Manresa obre un concurs per crear el nou logotip de la Fundació
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]