Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'editor i escriptor Carles-Jordi Guardiola Noguera, Premi Bages de Cultura 2024
Carles-Jordi Guardiola (Manresa, 1942) és llicenciat per la Universitat de Barcelona (1969), ha estat fundador i director durant 25 anys d’Edicions de la Magrana, i president fundador de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana (1982-1985) i del Consell Català del Llibre per a Infants des de la seva creació fins al 1983.
Carles-Jordi Guardiola Noguera. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/11/2024 15:07
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Ha editat les Cartes de Carles Riba en quatre volums (1990-2005) i, a partir de 2013, en el portal de l’Institut d’Estudis Catalans, Cartes de Carles Riba. Altres publicacions seves són: Carles & Clementina (1993); Súnion (1995) i Cor deladat (2010), amb Jordi Malé; De casa a casa (2007); Carles Riba. Retrat de grup. Protagonistes de la cultura catalana del segle XX (2017); Els poetes també riuen (2020) i més d’una vintena d’altres textos sobre Riba. Tamb&e acute; ha publicat Per la llengua, Llengua i cultura als Països Catalans 1939-1977 (1980); Ofici d’editar (1996) i Mar de tots. Viatge literari pel Cap de Creus (2013). El 2022 va publicar Primers llibres i opuscles impresos a Manresa. Catàleg provisional del segle XVIII, on descriu una cinquantena de títols dels impressors manresans Ignasi Abadal i Domingo Coma.

El jurat del premi destaca la tasca de Carles-Jordi Guardiola com a fundador i director de La Magrana, una de les editorials més rellevants del país, la seva dedicació a l’estudi de l’obra de Carles Riba, el seu paper com a activista cultural i polític al llarg de tota la seva vida, i la seva implicació en la defensa de la llengua i la cultura catalana. Com a editor va impulsar la creació de les col·leccions de narrativa, assaig i no-ficció; i la de clàssics grecs i llatins; i va donar a conèixer autors com Jesús Moncada i Maria Barbal, entre d’altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PREMI BAGES DE CULTURA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]