Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest desembre 52 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Les unitats passaran per l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
Les UMIC permeten als ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.