Dimecres 06 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Reis inclusius a Navarcles: carta amb pictogrames i zones tranquil·les
A Navarcles es continuen incorporant noves iniciatives perquè la Cavalcada dels Reis d’Orient sigui inclusiva i pensada per a tots els infants, tinguin les necessitats que tinguin.
Reis inclusius a Navarcles: carta amb pictogrames i zones tranquil·les.

NAVARCLES / Redacció/Sergi Vàzquez  
10/12/2024 10:35
Manresa fa un salt històric i assoleix el 71% de recollida selectiva a tota la ciutat
La ViBa, Fira del vi del Bages, desplega una programació diversa i arrelada al territori
Xavi Santaella dirigirà el primer equip del Covisa Manresa
Espectacle familiar Buffa , a l’entorn de la Torre Lluvià el diumenge
Carta als Reis amb pictogrames

Com a novetat aquest any, l’Ajuntament de Navarcles ha creat una carta als Reis que compta amb una versió amb pictogrames d’ARASAAC. Es tracta de recursos gràfics que faciliten que infants amb autisme o altres problemes de llenguatge, puguin escriure la seva carta a Ses Majestat de manera molt més intuïtiva i fàcil per a ells. Aquestes cartes es van repartir a través de l’Escola Catalunya i també es poden recollir a l’Ajuntament.

Cavalcada tranquil·la

D’altra banda, per segon any consecutiu, s’habilitaran punts segurs i tranquils dedicats especialment a infants amb hipersensibilitat sensorial, TEA o algun tipus de diversitat funcional. Per una banda, s’habilitarà una sala al Centre Cultural, sense estímuls visuals ni auditius, la tarda del dia 5 de gener, que rebrà la visita de Ses Majestats, i que estarà destinada només a aquests infants i les seves famílies.

D’altra banda, la pròpia Cavalcada també comptarà amb una zona tranquil·la i habilitada per als infants que tinguin aquestes necessitats o per a persones de qualsevol edat que vulguin gaudir de la festa d’una manera relaxada i poc sorollosa. En aquesta zona els cotxes de la rua no utilitzaran el clàxon, Ses Majestats no llançaran caramels sinó que els donaran a la mà,  no hi haurà sorolls ni música forta i el públic haurà de mantenir un to de veu adequat.

A més, durant la Cavalcada es repartiran caramels sense sucre pensant en diverses famílies del poble que tenen infants amb diabetis. Des de l’Ajuntament de Navarcles es vol posar en valor “una celebració per a tota la infància i tots els col·lectius, pensant en les seves necessitats, per facilitar-los que puguin gaudir tota la màgia del Nadal, amb espais i iniciatives pensants especialment perquè se sentin inclosos i còmodes”. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAVALCADA DE REIS   NAVARCLES   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra el Dia Internacional dels Museus
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet reforça la coordinació dels cossos de seguretat
BAGES
El Consell Comarcal del Bages organitza una nova edició del “Juguem en família”

ST. FRUITÓS
Obertes les preinscripcions per al proper curs a l’Escola de Música i Arts Navarcles–Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages organitza una sortida cultural al Molí Paperer de Capellades i a l’Abric Romaní
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages convoca la segona edició del concurs de cartells de la Festa Major d’Estiu
Vista del carrer Guimerà reformat
Es mantenen obertes les inscripcions pel dinar homenatge a les persones centenàries de Manresa
Bona coordinació entre cossos i dades globals positives
El Consell Comarcal del Bages organitza una nova edició del “Juguem en família”
Sant Vicenç de Castellet reforça la coordinació dels cossos de seguretat
Manresa fa un salt històric i assoleix el 71% de recollida selectiva a tota la ciutat
La ViBa, Fira del vi del Bages, desplega una programació diversa i arrelada al territori
Sant Fruitós de Bages convoca la segona edició del concurs de cartells de la Festa Major d’Estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]