Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Escola Montserrat recull en un llibre vivències dels seus 75 anys
La presentació del llibre es farà dijous 19 de desembre, a les 19.30 h a l’Auditori Maria Carme Grauvilardell de St. Vicenç de Castellet.
Dani Mauriz, titular de l’Escola, i la seva mare Maria Victòria.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
13/12/2024 11:54
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
L’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet obre els actes del seu 75è aniversari amb la presentació del llibre “Històries de l’Escola Montserrat”, que recull records de la família que va iniciar i encara es manté al capdavant del centre; gairebé un centenar de fotografies de l’arxiu del centre -algunes de les quals daten dels primers anys de l’Escola-; i una setantena de testimonis de persones que, d’una manera o altra, han tingut relació amb l’Escola. Obre l’apartat de testimonis la Carme Claramunt, nascuda el 1936, que és la persona de més edat que ha col·laborat en l’elaboració del llibre. I hi apareixen també docents, exalumnat, col·laboradors, familiars d’alumnes, etc.

La història de l’Escola comença l’any 1949 com a Acadèmia Montserrat al carrer Sant Joan número 49 de Sant Vicenç de Castellet. La M. Àngels Vidal, fundadora del centre, s’havia casat amb el santvicentí Andreu Vidal, era una dona de caràcter, valenta, que valorava molt la seva independència i amb una clara vocació per donar una oportunitat per formar-se als infants i joves del territori. Des d’aleshores, l’Escola Montserrat ha canviat d’ubicació, ha deixat de fer alguns estudis i n’ha incorporat de nous -fins a especialitzar-se només en Formació Professional-, ha viscut èpoques daurades i altres de difícils en què la família va arribar la possibilitat de tancar el centre, fins a arribar a l’actualitat amb gairebé 300 alumnes i nous projectes sobre la taula. 

El llibre dels 75 anys és un recull de la història i les imatges d’aquests 75 anys, però també un homenatge als milers de persones que n’han format part. Dani Mauriz, titular de l’Escola Montserrat, explica que “ha plogut molt des dels inicis, però no hem perdut la nostra essència ni la nostra il·lusió per acompanyar els joves en el seu creixement professional i també personal”, i afegeix que “el llibre és un homenatge per donar veu a totes les persones que han ajudat a construir la nostra història. Sense elles i ells, aquell somni de la meva àvia que encara perdura no hauria estat possible”.

La presentació del llibre es farà el dijous 19 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre, a l’Auditori Maria Carme Grauvilardell de Sant Vicenç de Castellet, i inclourà una conversa-diàleg amb Dani Mauriz, que repassarà alguns moments clau dels seus 25 anys al capdavant de l’Escola Montserrat. L’acte és obert a tothom qui hi vulgui assistir.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA MONTSERRAT   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
NAVARCLES
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura

BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
SÚRIA
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel obre el període de preinscripcions fins al 22 de maig
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]