Diumenge 02 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona aprova un pressupost de més de 7 milions d’euros amb l’habitatge i la via pública
El pressupost, que ascendeix a 7.054.431’63€ posa el focus en la promoció econòmica, la seguretat ciutadana, la millora de la via pública o la construcció d’habitatge.
Cardona aprova un pressupost de més de 7 milions d’euros amb l’habitatge i la via pública.

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/01/2025 16:37
El BAXI Manresa sap patir i s'emporta la victòria davant del Bilbao Basket
Manresa estrena la tarifa plana per aparcar al centre de la ciutat tot el dia per menys de 5 euros
Visita del president Salvador Illa a Solsona
“La central hidroelèctrica reversible de la Baells serà un motor de progrés
El ple de l’Ajuntament de Cardona va aprovar el passat 27 de desembre el pressupost municipal per a l’exercici 2025, que ascendeix a un total de 7.054.431’63€, amb l’augment de les partides de promoció econòmica, de policia local, dels ajuts de lloguer per joves i persones grans o l’increment de la despesa per fer front a problemàtiques de medi ambient com ara les plagues de coloms. Els comptes municipals també augmenten les partides de millora i reparació de la via pública, la millora de camins rurals i el manteniment d’instal·lacions municipals.

Lluïsa Aliste, regidora d’Hisenda, va remarcar que “el pressupost aprovat demostra la solidesa econòmica de l’Ajuntament de Cardona, amb un augment dels ingressos degut en bona part a la millora de la situació econòmica del municipi, especialment de l’activitat econòmica.” En aquest mateix sentit, la major recaptació d’impostos per part de l’Estat també té un efecte important en els ingressos locals. “Aquesta bona situació permet a l’Ajuntament augmentar la despesa ordinària i també incrementar la capacitat d’endeutament per tal d’impulsar noves inversions claus pel municipi en àmbits com l’habitatge o la millora de carrers”, va destacar Aliste.

Al seu torn, l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, va assegurar que els comptes locals són “expansius” i que consoliden una “tendència positiva” ja iniciada fa uns anys. L’alcalde destaca que “de la mateixa manera que el 2024 ha estat l’any de la construcció del nou polígon La Cort II, un projecte de gran impacte econòmic i social, el 2025 serà l’any de l’execució de projectes claus en  l`àmbit de l’habitatge i la millora de la via pública, tal i preveu aquests pressupostos”

Més ajuts al lloguer i noves subvencions a l’IBI per fomentar el lloguer i la rehabilitació

Els pressupostos multipliquen els recursos destinats als ajuts al lloguer per a joves, passant dels 6.000 euros el 2024 als 12.000 euros aquest 2025, i s’amplien aquests ajuts a persones grans amb pocs recursos. També s’augmenten els recursos destinats als ajuts a l’IBI. En els propers mesos es publicarà una nova convocatòria d’ajuts a l’IBI per aquells petits propietaris que posin els habitatges a lloguer, així com aquells que optin per canviar el ús del seu habitatge, de turístic a  lloguer ordinari. En aquesta mateixa línia, s’està treballant en una nova convocatòria de subvencions a l’IBI per tal de fomentar la rehabilitació d’habitatges. Es contempla bonificacions de fins el 75% a aquells habitatges que es rehabilitin com a primer residència o es posin al mercat de lloguer.

Inversions a l’alça

El pressupost d’enguany preveu gairebé dos milions al capítol d’inversions (1.815.363,28€) que permetrà tirar endavant amb projectes estratègics pel municipi. En aquest sentit, l’equip de govern municipal ho ha classificat en dos grans eixos: l’habitatge i el manteniment i la millora de la via pública.

El primer gran gruix, amb una partida d’un milió d’euros, es destinarà a projectes d’habitatge que inclouran les obres de nous habitatges a l’edifici del carrer Esglèsia 33, a la redacció del projecte d’habitatges del carrer Sant Miquel 1 i 3, l’arranjament de la façana de la Casa dels Gegants o un pla de foment d’habitatge públic, centrat en la reforma d’habitatges de les Colònies Arquers.

L’altre gran eix del capítol d’inversions té a veure amb la via pública i el manteniment, amb una partida de 590.000€ que ho recull, i que inclou les obres del Rastrillo, el projecte i obres de la plaça Mercat, la millora de camins rural, la pavimentació de la plaça Escoles Escasany o la millora de parcs municipals, entre d’altres.

Altres inversions a destacar són l’adequació de les noves dependències de la Policia Local o millores de l’Escola Patrocini, així com l’execució de les propostes guanyadores a la darrera edició dels pressupostos participatius: climatització del Casal de la Coromina, canvi de cistelles al pavelló, reforma de la vorera del Rastrillo direcció al Camí Nou o la font d’aigua a la zona dels Cent Pisos.

Torn per l’oposició

Josep Francesc Bonfil, portaveu de Junts per Cardona, es va mostrar “crític” però alhora “satisfets” per l’acord amb l’equip de govern, posant èmfasi en la construcció d’habitatge. “Celebrem la negociació de subvencionar l’IBI a aquelles persones que tenen un habitatge d’ús turístic i el passin a un lloguer convencional”, va remarcar Bonfil, destacant que “aquesta és la via de negociació amb els propietaris, vies atractives que poden aportar una major quantitat d’habitatges a l’oferta municipal”.

El portaveu de Junts va destacar positivament que el pressupost municipal del 2025 compti amb el projecte d’obres del carrer Escassany i plaça Mercat, un fet que suposa, segons Josep Francesc Bonfil, “dignificar el casc antic de Cardona”, remarcant que “encara queda molta feina per fer amb alguns casos de degradació important”.

Ferran Verdejo, portaveu del grup municipal del Partit Socialista de Catalunya (PSC), va remarcar que “els comptes municipals del 2025 són inferiors pel que fa a la quantitat d’inversió respecte l’any passat”, fet que el grup socialista “valora negativament” tenint en compte que “part de les inversions previstes provenen de l’exercici 2024”.

 “És un error retirar les partides d’ajuts directes a la rehabilitació d’habitatges. Seran menys quantitatives les rebaixes de l’IBI que no amb els ajuts directes”, va remarcar Verdejo. Tanmateix, el portaveu socialista va valorar positivament, fruit dels acords amb l’equip de govern, la instal·lació de càmeres de videovigilància i la nova ubicació de la oficina de la Policia Local, tot remarcant que “l’execució hauria de ser una realitat de forma imminent”.

La millora de la comunicació i la transparència va ser un dels aspectes que també va remarcar Verdejo, tot allargant la mà a col·laborar per seguir millorant en aquest sentit i “obrir el consistori a la ciutadania”. Així, el pressupost municipal per al 2025 va quedar aprovat amb 7 vots a favor (6 d’ERC i 1 de Junts) i les 4 abstencions del PSC.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. JOAN
Sant Joan aprova inicialment un pressupost de 13 milions d’euros
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages adquireix la totalitat de la finca de Can Figueras
LA FOTO DEL DIA
Visites teatralitzades al Castell de Balsareny

SÚRIA
La Policia Local i la Brigada actuen per facilitar l'accés al Cementiri
BAGES
La DO Pla de Bages celebra 30 anys: una festa que uneix patrimoni, vi i gastronomia
ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac estrena el recurs didàctic “Els ulls de la història”
Capvespre des del Pont Nou de Manresa
El BAXI Manresa sap patir i s'emporta la victòria davant del Bilbao Basket
La vacunació contra la grip creix en 7.000 persones més cada dia
Manresa estrena la tarifa plana per aparcar al centre de la ciutat tot el dia per menys de 5 euros
Visita del president Salvador Illa a Solsona
Com preparar el teu animal per a la Castanyada i el Nadal
Radars meteorològics específics pel Pirineu
“La central hidroelèctrica reversible de la Baells serà un motor de progrés


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]