El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub torna aquest dimecres, 15 de gener (19h), a l’Espai de la Plana de l’Om amb la projecció de ‘Casa Reynal’ de Laia Manresa. Un viatge íntim en el temps, que enllaça la història privada de tres generacions amb la nostra història col·lectiva recent. La sessió d’aquest dimecres comptarà amb la presència de la directora barcelonina Laia Manresa.
Després de la mort de l’àvia de la directora, la seva mare decideix vendre Casa Reynal, la casa pairal situada a Bellvís, al Pla d’Urgell. Amb la seva família es desplaça fins allà per tancar la casa. Mentre endrecen armaris i fan caixes, es van trobant amb rastres del passat familiar i la directora decideix rescatar la biografia de la padrina, marcada pel seu viatge migratori del camp a la ciutat i per la mort del seu fill petit quan tenia vuit anys. És l’inici de la primavera i les orenetes, que fan niu al pati des de fa anys, acaben d’arribar. En realitat, la família fa el mateix que elles: tornar al lloc dels seus orígens.
El Documental del Mes
EscoltaLlegeix fonèticament El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència d’aquest gènere a les pantalles de cinema. Amb aquesta finalitat, un cop al mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a més de 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.