Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Últims dies per inscriure’s als cursos del CFP
La formació del CFP obre les portes a treballar a la indústria, un sector amb moltes oportunitats laborals.
Últims dies per inscriure’s als cursos del CFP per a dones, joves i persones en situació d’atur. Foto: CFP

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
17/01/2025 16:07
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El Centre de Formació Pràctica manté obertes les inscripcions per als cursos que s’iniciaran a partir de finals de gener, adreçats a dones, joves i persones en situació d’atur. Són programes formatius totalment subvencionats que obren la porta a poder treballar al sector del metall, on hi ha una important demanda de professionals per part de les empreses. Les inscripcions per als cursos poden fer-se des de la pàgina web del centre, a https://www.cfp.cat/.

Aquest any el CFP estrena un nou programa adreçat específicament a dones que vulguin obrir-se camí al sector industrial. Amb el nom de “Dones en moviment”, ofereix dues propostes formatives: una d’ofimàtica i competències digitals, de 80 hores, i una altra que a més d’això inclou formació en disseny mecànic, amb una durada de 160 hores. El programa està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i finançat amb els fons del  Pla Next Generation EU.

Pel que fa a la formació ocupacional convencional, adreçats a persones en situació d’atur, el CFP ofereix un any més els Certificats de Professionalitat de Disseny de productes de fabricació mecànica, de Muntatge i posada en marxa de bens d’equip i maquinària industrial, i de Mecanització per arrencament de ferritja, que compten amb xifres d’inserció laboral del 80%. A més, el fet disposar d’un Certificat de Professionalitat permet als alumnes acreditar les seves competències professionals davant de les empreses.

Les persones menors de 30 anys que vulguin treballar al sector tenen també un programa formatiu específic, el Certificat de Professionalitat d’Operari Auxiliar en productes de fabricació mecànica. Aquesta formació s’emmarca en el programa Singulars d’Ampans i ofereix un itinerari formatiu personalitzat amb pràctiques en empreses i orientació laboral.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CFP   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
MANRESA
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
MANRESA
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges

MÀGIA
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat
MANRESA
Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]