Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ passa de vídeoconte a espectacle teatral a la sala gran del Kursaal
El Servei Educatiu del Kursaal oferirà una versió teatral de la llegenda a l’alumnat de cicle inicial i 3r curs de Primària de Manresa en 4 funcions els dies 18 i 19 de febrer.
‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ passa de vídeoconte a espectacle teatral a la sala gran del Kursaal.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
27/01/2025 12:35
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El 2021 el Servei Educatiu del Kursaal va editar la llegenda de la Misteriosa Llum en format vídeoconte animat i, ara, el Jan i la Júlia -els personatges que protagonitzen els espectacles del Servei Educatiu del Kursaal- sortiran de la pantalla per explicar als infants la llegenda de la Llum en una versió teatral a la sala gran del Kursaal. Serà els dies 18 i 19 de febrer, una activitat gratuïta i adreçada a l’alumnat de cicle inicial i 3r curs de Primària dels centres educatius de Manresa. En aquest moment ja hi ha 9 centres inscrits i un total de 860 alumnes. Les inscripcions encara estan obertes i es poden fer a través de l’apartat de formació de la web del Kursaal.

El Servei Educatiu ha impulsat la posada en escena del vídeoconte seguint la fórmula de ‘Jan i Júlia i la llegenda de Sant Jordi’, que des de fa més de 15 anys s’ofereix el matí de Sant Jordi al pati del Kursaal. Així, la versió teatral de ‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ es podrà veure dimarts 18 i dimecres 19 de febrer en 2 funcions diàries, a les 9:45h i a les 11 h.

A l’espectacle, la Júlia explica l’origen de la Festa de la Misteriosa Llum al seu germà Jan i amb ells els nens i nenes descobriran els misteris que envolten aquesta festa tradicional de Manresa, així com curiositats a l’entorn de la Llum, com la importància que tenia l’Església al segle XIV o que l’aigua sempre va avall.

‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ és una producció del Servei Educatiu del Kursaal i que compta amb un equip dirigit per Sílvia Sanfeliu, amb Cristina Gonzàlez (text), Pere Montoro (direcció tècnica), Eva Arimany (il·lustracions), Jaume Ferrer (gravació i muntatge). Els 2 protagonistes de l’espectacle són Max Navarro i Núria Masip, que es posen a la pell del Jan i la Júlia.

El febrer de 2021, acabàvem de sortir de la pandèmia de la Covid19 i l’edició del vídeoconte va ser una bona fórmula, que va servir per treballar aquesta festivitat autòctona de Manresa des de les aules dels centres educatius de la ciutat i la comarca. Una eina que els anys posteriors va continuar fent servei a mestres, famílies i tothom que ha volgut perquè està a disposició al canal de YouTube del Teatre Kursaal.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   FESTES DE LA LLUM 2025 
També et pot interessar:
MÚSICA
La cantant i trompetista Alba Careta presentarà aquest dissabte al teatre Conservatori el quart àlbum
CULTURA
Ramon Madaula porta aquest diumenge al teatre Conservatori ‘Loop’
LA FOTO DEL DIA
Tot comprant entrades per espectacles del Kursaal

CULTURA
La programació familiar d’Imagina’t portarà a la Sala Petita del Kursaal l’espectacle ‘Nallar’
CULTURA
El Club de la Cançó obre la temporada musical de la Sala Petita del Kursaal aquest dijous
LA FOTO DEL DIA
El Kursaal canvia d'imatge amb les noves butaques
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]