Dissabte 20 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El cementiri solsoní s’amplia amb 40 columbaris nous
El 35 per cent dels difunts de Solsona del 2024 es van incinerar.
El cementiri solsoní s’amplia amb 40 columbaris nous. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/01/2025 12:42
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Aquesta setmana s’enllesteix la construcció de 40 columbaris nous al cementiri municipal de Solsona, que s’afegiran als 40 existents des del 2014. Era una necessitat d’ampliació del cementiri, ja que tan sols quedava un columbari lliure, que s’ha assignat justament aquests dies. Les obres han estat executades per l’empresa Precocat2011 per un import de 23.716 euros. Aquesta actuació era necessària per donar resposta a “una demanda palmària, ja que cada vegada és més habitual optar per la incineració”, explica el regidor de Serveis Municipals, Joan Parcerisa. Tot i que la inhumació continua sent la pràctica més estesa, el 2024 van ser incinerades les despulles del 35 per cent dels 68 difunts de Solsona –sense comptar els que es gestionen des dels serveis funeraris municipals però són de la resta de comarca.

Una vintena de nínxols alliberats

D’altra banda, l’Ajuntament recorda el seu interès a recuperar nínxols sense utilitzar del cementiri municipal per endarrerir al màxim la construcció de blocs nous. Des que a final d’octubre es va anunciar una campanya per al rescat de drets funeraris de nínxols, se n’han alliberat o estan en procés de tramitació una vintena.

D’acord amb la taxa establerta, el consistori abona el 50 per cent del preu de la concessió dels nínxols que rescata. Així, qui retorni el títol d’un nínxol de segona, tercera o quarta fila, rebrà 423,50 euros; 339,50 si és de primera fila; 254 si és de cinquena fila, i 211,50 euros per a les unitats més elevades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   CEMENTIRI 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona posa en marxa un portal interactiu dels pressupostos municipals
SOLSONÈS
Es reforça el servei de personal al cementiri de Solsona per Tots Sants
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri

SOLSONÈS
Lo Cal Boig de Solsona acull una taula rodona sobre les cases de la festa a Catalunya
SOLSONÈS
600 alumnes participaran a la segona fira InForma’t
SOLSONÈS
Nicola Roca guanya el concurs dels aniversaris de Solsona FM i la Biblioteca
"Newstalgia", la moda de la Generació Z que altera (i inquieta) els hostalers
Aprendre a comprar per Internet de manera segura
La tercera edició de la Nit de les Esglésies de Catalonia Sacra arriba a quinze espais el 26 de juny
"Tenim molts espais naturals, que fan que puguem ser més vulnerables del normal"
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Aprofitant les tardes de calor


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]