Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament organitza una sortida a l’ermita de Sant Valentí
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha organitzat una sortida fins a l’ermita de Sant Valentí, a la muntanya del Puig, una església que des de l’any 2006 és bé cultural d'interès local del municipi.
L’Ajuntament organitza una sortida a l’ermita de Sant Valentí.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez  
07/02/2025 09:51
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
Actualment, el consistori està ha tramitat la seva adquisició, per tal de protegir-la del seu deteriorament, i en aquesta sortida es vol donar a conèixer aquest patrimoni immoble als veïns i veïnes. La sortida començarà a 2/4 de 9 del matí, des de l’aparcament de l’Hostal de Les Brucardes i els participants aniran caminant fins a la muntanya del Puig. Durant el recorregut es podràn descobrir les pintures rupestres, Sant Onofre i Sant Benet. Durant la caminada els ”Amics de l’Art Romànic del Bages” oferiran explicacions dels diferents elements patrimonials. Un cop arribats a l’ermita, s’oferirà un esmorzar als participants.

L’ermita de Sant Valentí data d’entre els segles XII i XIII. Es tracta d’un edifici d’una sola nau, de planta rectangular, amb restes del que devia haver estat una coberta a dues aigües. Actualment, només en resten dempeus els tres murs de tanca i l’absis. La tradició de culte a la figura de Sant Valentí es troba profundament arrelada al terme de Sant Fruitós de Bages, i vinculada a l’existència del monestir de Sant Benet de Bages. Segons la tradició, les relíquies de Sant valentí van ser dutes per Sal·la al monestir, tornant d’Itàlia on havia anat per posar la nova fundació del monestir sota la protecció directa de la Santa Seu. Les persones que vulguin prendre part en la caminada han d’inscriure’s prèviament a https://tuit.cat/12Spa. o a l’àrea de promoció econòmica ubicada al Nexe-Espai de Cultura.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES  
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
ST. FRUITÓS
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
ST. FRUITÓS
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages commemora la Diada amb una matinal d’actes de cultura i tradició
BAGES
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
ST. FRUITÓS
El Mercat de la Terra torna al Cobert de la Màquina de Batre amb productes de proximitat
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]