Dilluns 19 de gener de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sis-cents cinquanta alumnes participaran aquest curs en les visites escolars a l'Ajuntament
L’activitat té l’objectiu d’apropar la institució municipal als nens i nenes. Està adreçada preferentment als cursos de tercer i quart d’educació primària.
Sis-cents cinquanta alumnes participaran aquest curs en les visites escolars a l'Ajuntament de Manresa. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
11/02/2025 12:03
Un BAXI Manresa debilitat perd davant d'un Baskonia molt encertat
El Centre d'Esports Manresa perd al camp del Mollerussa
L’Adbisio CN Manresa escala al tercer lloc
UManresa consolida la seva aposta per la formació a mida per a empreses
L’Ajuntament de Manresa, a través de la regidoria d’Educació, ha reprès les visites guiades de grups d’alumnes de primària a l’edifici consistorial principal. De gener a abril és previst que prop de sis-cents alumnes de 15 escoles de primària i l’escola Jeroni de Moragas, distribuïts en 27 grups, participin en una visita guiada a l’edifici situat a la plaça Major de Manresa.

Les visites escolars a l’Ajuntament es va iniciar l’any 2002. L’activitat s’adreça preferentment als cursos de tercer i quart d’educació primària de les escoles que ho sol·liciten. Els objectius són apropar la institució municipal a l’alumnat per tal que la vegin com una instància propera i responsable dels afers de la col·lectivitat, així com un espai on es pot generar un marc de solidaritat i comprensió davant dels problemes i necessitats de la comunitat més propera.

La primera visita d’aquest curs es va iniciar el 14 de gener passat amb l’Institut Escola Manresa i la darrera està previst fer-la el 29 d’abril amb l’escola la Séquia. Entremig, visitaran el consistori alumnat de les escoles Flama, Muntanya del Drac, la Salle, Bages, Serra Hunter, Valldaura, Sant Ignasi, Renaixença, FEDAC Manresa, Oms i de Prat, Vedruna, la Font, Pare Algué i Jeroni de Moragas (Ampans).

La visita guiada, d’una hora i quart de durada, comença al mig de la plaça Major, on es divulga la història de la plaça i de l’edifici consistorial municipal, alhora que es repassa el significat d’elements com l’escut municipal. Seguidament, continua al porxo de l’Ajuntament i al pati interior, on s’explica el funcionament intern municipal i les diferents àrees i serveis del consistori.

Posteriorment, el grup accedeix a la Galeria de Manresans i Manresanes Il·lustres, a la Sala de Columnes i al Saló de Sessions, seu de la democràcia municipal i que acull els actes de més solemnitat. Al Saló de Sessions, l’alumnat és rebut per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, o per altre membre del govern municipal, que els explica el funcionament dels plens municipals i respon les preguntes sobre la ciutat que li adrecin els infants.

La iniciativa tracta també de facilitar que els alumnes coneguin de primera mà quins serveis s’ofereixen des de l’Ajuntament i com funciona internament, tot posant especial èmfasi en el seu caràcter democràtic. A més, l’activitat és una via més per afavorir la participació ciutadana, en aquest cas dels sectors més joves.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VISITES ESCOLARS   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
Un BAXI Manresa debilitat perd davant d'un Baskonia molt encertat
WATERPOLO
L’Adbisio CN Manresa escala al tercer lloc
ESPORTS
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa

FUTBOL
El Covisa Manresa guanya el partit al Pujolet, per acostar-se a la permanència (6-5)
MANRESA
El bus urbà de Manresa assoleix el 2025 un nou rècord històric
MANRESA
L'Ajuntament adquireix un nou piano de cua de gamma alta per al Conservatori de Música
Les obres per transformar el carrer Guimerà avancen a bon ritme
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
UManresa consolida la seva aposta per la formació a mida per a empreses
Nova plataforma digital d'autoavaluació dels menús escolars
Bons registres i podis en el català de mitja marató
Serret estableix nou record absolut
Un BAXI Manresa debilitat perd davant d'un Baskonia molt encertat
El Centre d'Esports Manresa perd al camp del Mollerussa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]