Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Connexions autoconsum Bages: increment del 19% en un any
El total de connexions sumen 1,3 GW de potència instal·lada, el 17% de la registrada a tot Espanya.
Connexions autoconsum Bages: increment del 19% en un any.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
16/02/2025 08:16
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Els subministraments d'autoconsum connectats a la xarxa de distribució d'Endesa a Catalunya van augmentar un 27% el 2024 fins a assolir els 119.400 al tancament de l'exercici, liderant les companyies del sector a Espanya. Durant l'any passat, la filial de xarxes d'Endesa, e-distribución, va connectar 25.000 nous subministraments d'autoconsum, a raó d’una mitjana setmanal superior a les 520 instal·lacions, unes xifres que s'han vist impulsades per la consolidació de diverses mesures per facilitar la tramitació d’aquestes connexions i millorar la informació als clients.

L'increment més gran va correspondre als subministraments d'autoconsum col·lectiu que es van disparar un 253% fins als 9.410, fet que suposa sumar més de 7.000 nous contractes activats respecte al 2023. Es tracta del territori que registra la xifra major d’autoconsums col·lectius de tot l’Estat, amb el 55% de tots els connectats a la xarxa d’Endesa. Mentrestant, el nombre d'autoconsums individuals actius a la xarxa de distribució d'Endesa va augmentar l'any passat en 18.800, fins a assolir els 110.000, amb un creixement del 21% respecte del tancament del 2023.

Per demarcacions, Tarragona va ser el territori català on més van evolucionar els autoconsums col·lectius, amb un 551% el 2024, fins als 449, seguit de Barcelona (280% i 7.710), Girona (125% i 680) i Lleida (115% i 571). Per la seva part, els autoconsums individuals, Barcelona va consolidar els 65.856 (+19%), després dels 18.499 de Tarragona (+25%), Girona amb 17.557 (+22%) i Lleida amb 8.092 (+19%). En conjunt Barcelona va avançar un 29% (73.566), per davant de Tarragona amb un 27% (18.948), Girona 24% (18.237) i Lleida 23% (8.663).

Al tancament del 2024, la potència de les més de 119.000 instal·lacions d'autoconsum connectades a la xarxa d'e-distribución a Catalunya va superar els 1.300 MW (1,3 GW), amb un increment del 19,5 % durant l'any. Aquesta potència, que suposa un 17% de la connectada a tot Espanya, permet evitar l'emissió a l'atmosfera d’1,1 milions de tones de CO2 i n'hi ha prou per cobrir el consum de 700.000 llars.

Ajuda en la tramitació i més informació

Les millores introduïdes a la tramitació de l'autoconsum, tant en els processos de validació com en la informació als clients, han permès agilitzar l'activació d'aquestes instal·lacions. La web d’e-distribución ha ampliat i reforçat la informació i els serveis vinculats a la tramitació d'aquestes instal·lacions. Des d'allà es pot accedir a informació sobre les diferents modalitats d'autoconsum, els tràmits per activar-lo i preguntes i respostes freqüents que poden servir de guia al consumidor. A l'àrea privada, el client pot fer un seguiment en temps real dels tràmits associats a la seva sol·licitud d'autoconsum i saber en quin punt està la seva sol·licitud en tot moment.

A més, s'han introduït millores en els formularis web perquè resulti més fàcil per al ciutadà conèixer la documentació que cal adjuntar, s'envien notificacions en què se'ls recorda què han de fer i quins són els següents passos del procés, tot això sumat al número de telèfon (900 920 974) per atendre exclusivament les consultes sobre autoconsum.

Una altra de les mesures implantades a la web d’e-distribución és la introducció d'un validador de fitxers TXT. Amb aquesta eina s'intenta facilitar al màxim l'emplenament dels documents definits pel regulador per tramitar els autoconsums col·lectius. El sistema mostra els errors de format detectats al fitxer perquè el client els pugui esmenar i presentar un document correcte, amb la qual cosa s'eviten errors en la contractació i haver d'iniciar de nou el procés, una mesura que ha resultat molt útil per agilitzar tota la tramitació dels autoconsums col·lectius.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENDESA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
BAGES
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal

ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. VICENÇ
Joan Anton Català, serà el ponent de la Nit de l’Impuls Empresarial de Sant Vicenç de Castellet
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]