Dijous 17 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern
ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern de Junts i la falta de respecte a l’oposició i la ciutadania.
ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez  
16/02/2025 11:58
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
S’activa la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum
Tradició i participació als actes de la Diada a Castellbell i el Vilar
ERC SVC va mostrar el seu malestar per la convocatòria extraordinària urgent del ple de l’Ajuntament celebrat el 12 de febrer (els altres dos grups de l’oposició també van votar-hi en contra) perquè no estava ni motivada ni justificada, i no va participar en les votacions com a protesta. ERC considera que, encara que es complissin els terminis legals, es votaven temes d’interès, algun aturat de fa temps i pel qual s’havia preguntat, com els pisos a la caserna, que s’haurien d’haver explicat assegurant la transparència i els drets de l’oposició. Es va demanar que es tractessin en el ple ordinari que s’ha de celebrar el dia 26, d’aquí només 15 dies. Les convocatòries extraordinàries urgents són sense comissió informativa prèvia, entre altres, cosa que dificulta el coneixement i el pertinent debat de les qüestions.

Els temes a tractar van ser l’aprovació definitiva d’un projecte d’una reforma de la piscina, la modificació del pla estratègic de subvencions, actualitzant les quantitats que es donen a entitats, l’actualització del conveni entre l’Ajuntament i la Generalitat per tirar endavant pisos socials a l’antiga caserna i el canvi de la qualificació urbanística d’aquest terreny, tema que casualment va sortir a debat a l’anterior ple a petició d’ERC. Concretament, en una moció pel dret a l’habitatge que va ser rebutjada per Junts. El portaveu republicà, Jordi Palma, va demanar que es retiressin els punts per no estar motivada ni justificada la seva urgència i per no tractar-los com correspon manllevant els drets dels regidors a l’oposició.

Esquerra considera una falta de respecte cap a la ciutadania que democràticament va votar aquests representants a l’Ajuntament. No és la primera vegada que passa, així com que als plens ordinaris hi hagi nombrosos sobrevinguts, dels quals es rep la informació fins i tot només poques hores abans. Tot això demostra la falta de personal en algunes àrees del consistori, el menyspreu cap a l’oposició, la manca de voluntat d’acord, la falta de previsió i transparència, i la mala gestió del Govern de Junts. Esperem que no es repeteixi i es puguin treballar els plens assegurant els principis fonamentals del bon govern i la participació democràtica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ERC 
També et pot interessar:
POLÍTICA
ERC Bages reivindica les 18 noves expedicions a la línia Manresa-UAB
POLÍTICA
ERC reclama transparència sobre l’avaria de climatització de la residència
POLÍTICA
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages

ST. FRUITÓS
ERC Sant Fruitós reclama al govern municipal que executi "d'una vegada" del nou CAP
POLÍTICA
ERC Bages agraeix la tasca dels cossos d’emergència, les ADF i la pagesia en l’incendi de Navarcles
POLÍTICA
ERC Bages reclama que els trens semidirectes entre Manresa i Barcelona es recuperin ara i no el 2040
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
L'Ajuntament s'il·luminarà de taronja amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat del Pacient
L’Escola Monsenyor Gibert estrena els nous lavabos de la planta baixa
Els centres cívics de Manresa reprenen la programació de tardor amb noves propostes
Ràdio Sant Fruitós estrena aquest dimecres «Joc interior»
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]