Diumenge 10 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S'obren les inscripcions per a la 10a edició de la Marxa del Pelegrí
La Marxa, que tindrà lloc el diumenge 6 d’abril, comptarà amb les tres modalitats de les darreres edicions que permetran als participants gaudir del darrer tram del Camí Ignasià.
S'obren les inscripcions per a la 10a edició de la Marxa del Pelegrí. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
17/02/2025 15:03
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
La Marxa del Pelegrí ja ha obert les inscripcions per a la novena edició de l’esdeveniment, que tindrà lloc el diumenge 6 d’abril. La Marxa comptarà amb tres modalitats de ruta amb l’objectiu d’arribar al màxim de públics: la de 26 quilòmetres, de Montserrat fins a Manresa; la de 8 kquilòmetres, de Montserrat fins a Sant Cristòfol de Castellbell –amb autobús fins a Manresa-; i la circular de 15 quilòmetres, amb sortida i arribada a la plaça Major de Manresa. La previsió és arribar al miler de participants, una xifra que s’ha aconseguit ja en les tres últimes edicions de la prova. Les inscripcions i tota la informació actualitzada es poden trobar a la web www.manresaturisme.cat i a l’Oficina de Turisme de Manresa (plaça Major, 20).

La Marxa del Pelegrí és un esdeveniment esportiu que s’ha convertit en un imprescindible per als aficionats a caminar i a la natura. Les tres modalitats de ruta que s’ofereixen transcorren pel darrer tram del Camí Ignasià fins a Manresa. La de 26 quilòmetres, la més llarga, és l’última etapa sencera des de Montserrat, unint-se aquest esdeveniment a la celebració del Mil·lenari de l’Abadia. Amb 650 metres de desnivell positiu, aquesta modalitat va enfocada aquelles persones més habituades a caminar llargues distàncies. La segona modalitat, la de 8 quilòmetres, té inici també a Montserrat, però és un trajecte menor i acaba a Sant Cristòfol de Castellbell i el Vilar, on un bus finalitza la ruta fins a Manresa, descotxant al passeig del Riu. En aquestes dues modalitats, s’inclou també el transport des de Manresa fins a Montserrat. La darrera modalitat és la de circular de 15 quilòmetres, que proposa una ruta per l’Anella Verda, començant i acabant a la plaça Major de Manresa i completant els darrers quilòmetres del Camí Ignasià des de l’Oller del Mas. En totes tres modalitats s’inclouen els avituallaments – entre els quals, es troba la botifarrada a triar entre Sant Cristòfol o al final de la ruta a la plaça Major –, una assegurança d’accidents i la samarreta oficial d’obsequi.

En aquesta edició, al final dels recorreguts a la plaça Major, tots aquells que ho desitgin podran gaudir de sessions de recuperació a través de les tècniques de ioga de la mà, en aquesta ocasió, d’Inspira Ioga, i com a novetat, també d’un servei de massatges a càrrec d’alumnes de Fisioteràpia d’UManresa.

Les inscripcions es poden fer des d’avui i fins divendres 4 d’abril al migdia, físicament a l’Oficina de Turisme de Manresa, a la plaça Major número 20 en horari d’obertura, o a través de la pàgina web de Manresa Turisme. Aquestes tenen un preu de 15 euros per als majors de 13 anys i 7,50 euros per als infants fins a 12 anys per a les modalitats de 26 i 8 quilòmetres. Les inscripcions a la ruta circular per l’Anella Verda tenen un preu de 10 euros per als majors de 13 anys i 5 euros per als infants de fins a 12 anys. Per facilitar l’organització, els preus s’incrementaran 5 euros la setmana abans de la Marxa.

La Marxa del Pelegrí és una iniciativa de l’Ajuntament de Manresa i la Fundació Turisme i Fires de Manresa i esdevé un dels llegats de Manresa 2022, un projecte centrat a enfortir la ciutat i la seva projecció turística, sobretot a partir del Camí Ignasià i d’un seguit valors bastats en l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat i la seva transformació en aquesta. La Marxa compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i Condis by Roges i la col·laboració de l’Ajuntament de Castellgalí, l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar, l’Ajuntament de Monistrol de Montserrat, l’Ajuntament de Marganell, el Patronat de la Muntanya de Montserrat i l’Abadia de Montserrat, Bages Turisme, Oller del Mas, Grup Sardanista Dintre el Bosc, Centre Excursionista de la Comarca del Bages i UManresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MARXA DEL PELEGRÍ   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur

MANRESA
'MicroObert' al Mercat Puigmercadal
ACTUALITAT
Sarsa Manresa, Sarauto i Ausa cedeixen material de l’Institut Lacetània
ACTUALITAT
Èxit de participació a la 9a edició del Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa 2026
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]