Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Exposició Àngels Freixanet i Visites Teatralitzades a la Seu
El cap de setmana de l’1 i 2 de març de 2025, torna una de les propostes estrella de la Fira de l’Aixada de Manresa: les visites teatralitzades amb Berenguer de Montagut.
Exposició Àngels Freixanet i Visites Teatralitzades a la Seu.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
25/02/2025 11:49
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
El guia d’aquesta activitat serà Berenguer de Montagut, el primer mestre d’obres de la basílica, que acompanyarà els visitants a endinsar-se en la Manresa medieval d’ara fa 700 anys. Durant el recorregut, Montagut ens guiarà des del claustre fins a la primera coberta i ens explicarà la contractació de l’obra, el procés constructiu, les tècniques arquitectòniques emprades i el paper dels manresans i les manresanes en l’edificació del temple. Montagut convidarà els visitants a fer un exercici d’imaginació per intentar projectar com serà la basílica medieval de la ciutat quan estigui acabada.

La visita, guiada per l’actor David Ribera de la companyia Cosinsart, és una forma amena i divertida d’explicar a públics de totes les edats el context de la construcció de la Seu de Manresa i també de gaudir d’una perspectiva diferent del monument i de les vistes privilegiades de la ciutat i de la Fira des de la primera coberta. Informació i horaris • Les visites teatralitzades amb Berenguer de Montagut es faran el dissabte 1 i diumenge 2 de març, únicament en català, a les 11h, 12h, 13h, 17h i 18h, en el marc de la Fira de l’Aixada. • El preu de la visita serà de 6€/persona i els menors de 7 anys hi tindran accés gratuït. A més, amb l’adquisició de l’entrada es podrà visitar la basílica lliurement. • Com ja es va fer l’any passat, les entrades es podran comprar de forma anticipada (https://entrapol.is/wRKKy) i el mateix dia de les visites a la recepció de la Seu de Manresa.

EXPOSICIÓ D’ÀNGELS FREIXANET A LA SEU DE MANRESA

Per primera vegada, l’Espai Oliba de la Seu, conegut popularment com a “sotaclaustre romànic», s’erigeix com a espai expositiu del temple. Per a aquesta ocasió, acollirà -de febrer a maig- una exposició de l’escultora manresana Àngels Freixanet amb el títol “On reposen els records”. La mostra permet un recorregut per l’obra dels darrers vint anys de l’artista, des dels “rebrecs” fins els “rosetons” o els “libres”, amb un capítol més actual que l’artista va treballar durant la pandèmia: les “ànimes perdudes”, en una línia expressionista, sense filtres. Més de trenta peces de diferents formats, per gaudir, tocar o reflexionar. L’exposició, que tindrà lloc del 28 de febrer al 28 de maig de 2025, es durà a terme a l’Espai Oliba, reflex els orígens romànics del temple i marc de valors històrics, arquitectònics i arqueològics incomparables dins del conjunt monumental de la Seu de Manresa. Poc conegut encara, amb aquesta exposició busca iniciar una etapa d’obertura a la ciutat. 



Activitats complementàries

Per tal d’acompanyar als visitants a través d’aquesta exposició, la Seu de Manresa ha programat un seguit d’activitats complementàries que permetran conèixer i reflexionar sobre l’obra de Freixanet: 

Divendres 28 de febrer, a les 19:30h
Inauguració de l’exposició. Amb la participació de Joan Anguera. Espai Oliba de la Seu de Manresa

Dimecres 5 de març, a les 19:30h
Taula rodona. Amb la participació d’Àngels Freixanet, Roser Oduber, Joan Montraveta i Vicenç Furió. Moderada per Susanna Paz. Sala Gòtica de la Seu de Manresa

Divendres 4 d’abril, a les 18:30h
Visita comentada A càrrec d’Àngels Freixanet Espai Oliba de la Seu de Manresa



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA SEU   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
ESPORTS
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
MANRESA
Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris

MANRESA
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
LA FOTO DEL DIA
Una Manresa desconeguda de cine
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]