Dissabte 14 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una seixantena de docents de la Catalunya Central participen de la Jornada de Tutors i Tutores
Més de 800 tutors i tutores de tot Catalunya s’han reunit en directe per internet per debatre sobre el futur de la docència amb l’arribada de les noves eines d’IA.
Una seixantena de docents de la Catalunya Central participen de la Jornada de Tutors i Tutores.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/02/2025 17:11
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca
Els Premis Batec a Manresa el dia 6 de març
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
La integració de la intel·ligència artificial (IA) en l’àmbit de la salut és una realitat amb un gran potencial per millorar el diagnòstic, tractament i la gestió de pacients. Tot i que pot ser una eina molt potent i transformadora, també planteja desafiaments importants. Són precisament aquests reptes els que han centrat la segona edició de la Jornada de Tutors i Tutores de Formació Sanitària Especialitzada de l’Institut Català de la Salut (ICS).

Més de 800 tutors i tutores d’arreu del territori s’han reunit per debatre sobre el futur de la docència amb l’arribada d’aquestes noves eines, i també han pogut compartir idees innovadores, fer valer el seu talent i generar xarxa entre ells. A la Catalunya Central la jornada ha tingut lloc al Centre Innovació Anoia i ha comptat amb els professionals docents de la zona: de l’Anoia, el Bages, Berguedà, Lluçanès, Moianès i Osona. La col·laboració entre docents, residents i desenvolupadors d’eines i programes d’IA i pacients, a fi d’aconseguir una integració exitosa d’aquestes noves possibilitats per als residents, o l’equilibri entre la tecnologia i el treball humà han estat alguns dels aspectes clau que s’han tractat en la Jornada. 

El director gerent de l'ICS, Josep M. Pomar, ha inaugurat l’acte i ha remarcat que “jornades com les d’avui són una oportunitat per pensar, entre tots, com fer front al gran repte que tenim davant amb les noves tecnologies. Ens ajuden a prendre consciència dels canvis que venen i són un estímul per seguir formar-nos i avançant per a construir el canvi en el model assistencial que perseguim”. Per la seva banda, la Cap d’Estudis de l’ICS a la Catalunya Central, Laura Camps, ha subratllat la “importància d’aquestes jornades per als tutors, per encarar el present i el futur de la tasca docent” i ha agraït a la seixantena d’assistents la seva “participació activa”.

La Jornada s'ha dividit en dues parts diferenciades: la primera part ha consistit en dues ponències, que s’han reproduït en línia en directe per a tothom, a càrrec de dos experts en IA: Karina Gibert Oliveras, doctora en Informàtica i directora del centre d’investigació Intelligent Data Science & Artificial Intelligence de la Universitat Politècnica de Catalunya (IDEAI-UPC), i Frederic Llordachs Marquès, llicenciat en Medicina i Cirurgia, MBA ESADE i cofundador de l’empresa emergent (start-up) de salut digital (eHealth) Doctoralia, i la segona part, centrada en sessions presencials específiques a cada territori.

A la Catalunya Central, s’ha realitzat tres tallers diferents, pels quals han pogut rotar tots els assistents. El primer era sobre “MiniCex i rúbriques d’avaluació”, a càrrec d’Irene Veganzones, metgessa de família i professora de la Facultat de Medicina de la UVic; el segon, “Ús del Feedback en la docència per a tutors”, liderat per Josep Maria Bosch, metge de família i membre de la semFYC, i el tercer, sobre “Què sabem de l’avaluació”, amb Laura Camps, metgessa de família i cap d’estudis de la Unitat Docent a la Catalunya Central, i Emi Camprubí, infermera i presidenta de la Subcomissió d’infermeria familiar i comunitària de la Unitat Docent del mateix territori. Actualment, a l'ICS hi ha més de 1.200 tutors i tutores acreditats: més de 700 a les unitats docents d'Atenció Familiar i Comunitària i uns 500 als hospitals. A Catalunya Central comptem amb 83 tutors acreditats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
SANITAT
Salut impulsa la tercera edició del programa "Prescriu- te el català"
MANRESA
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
SANITAT
El CAP Navàs renova els punts d'atenció a la ciutadania

CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central premiat per la CAMFIC
SÚRIA
La 5a edició de l'Escola de Salut de Súria oferirà més d'una vintena d'activitats
CATALUNYA CENTRAL
La Direcció d'Infermeria de la RSCC fa balanç del primer any
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Els beneficis de practicar esport regularment
Per què el fred canvia com percebem un perfum?
Salut impulsa la tercera edició del programa "Prescriu- te el català"
Afectacions de trànsit i recomanacions de seguretat amb motiu del Carnestoltes Infantil
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]