Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'exitós 'Piaf! Le spectacle' protagonitzarà l'acte central de la Francophonie d'enguany a Manresa
Aquest divendres al vespre, l’artista Nathalie Lermitte interpretarà, al Kursaal, les cançons més emblemàtiques d’Edit Piaf en el 110è aniversari del seu naixement. Abans, al pati del teatre, cantarà la coral Quarta Justa i es farà el tradicional enlairament de globus. Aquest dijous es projectarà el film Toni en Familie, a la Plana, i una vuitantena d’alumnes de secundària hi presentaran treballs dedicats a autors francòfons.
L'exitós 'Piaf! Le spectacle' protagonitzarà l'acte central de la Francophonie d'enguany a Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
13/03/2025 15:34
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
La 26a edició de la Francophonie arriba aq uesta setmana a Manresa. L’acte central d’enguany estarà protagonitzat per l’exitós “Piaf! Le spectacle”, al teatre Kursaal. Es tracta d’un dels grans èxits francòfons de la història que amb més de 1.000 representacions en 50 països ha superat el milió d’espectadors. En aquest espectacle, gràcies a les cançons atemporals de Piaf, i a una posada en escena excepcional, el públic viatjarà als carrers de Montmarte i a l’Olympia de París. Serà amb la interpretació de Nathalie Lermitte sota la direcció de Gil Marsalla.

Aquest concert, que tindrà lloc divendres 14 de març a partir de les 20 h, serà també un homenatge a La Môme, una de les més grans cantants de tots els temps, ara que fa 110 anys del seu naixement. Abans del concert, a les 19.30 h, al pati del teatre, hi haurà l’actuació de la coral la Quarta justa. Interpretarà "La Gavina" i "Les Champs Élyseés" i tot seguit es farà el tradicional enlairament de globus.

La celebració de la Francophonie a Manresa, però, començarà aquest dijous. En un acte a l’auditori de la Plana de l’Om, més d’una vuitantena d’alumnes d’ESO i batxillerat presentaran els seus treballs que han dedicat a diferents autors francòfons. Així, l’alumnat de 1r de batxillerat de La Plana de Vic representarà algunes escenes dels Miserables de Víctor Hugo; el del mateix curs però de l’institut Gerbert d’Aurillac de Sant Fruitós de Bages, tocaran tres cançons d’Edith Piaf i presentaran un treball de Jules Verne. Alumnes de 4t d’ESO del Lacetània projectaran un petit documental, també de la cantant francesa mentre que el de 3r, 4rt d’ESO i 2n de Batxillerat del Pius Font i Quer llegirà poemes de Léopold Senghor i presentar&agrave ; dos 'kahoots' (jocs d’aprenentatge) sobre la francofonia. Finalment, l’alumnat de 1r de batxillerat del Lluís de Peguera versionarà faules de Jean de la Fontaine mentre que els de 2n han adaptat i representaran "La Vie devant soi" de Romain Gary.

També el dijous, però a les 19 h i al mateix auditori de la Plana de l’Om es podrà veure la pel·lícula "Toni en famille". Aquesta projecció és d’accés lliure i gratuït. La Francophonie, que enguany arriba a la seva 26a edició, està organitzada per la Fundació Anna Rotllan, creada en record i per preservar la memòria de la qui va ser la impulsora d’aquesta activitat a Manresa, i que va traspassar el juliol del 2023. L’organització compta amb el suport i col·laboració de l’Ajuntament de Manresa, dels consolats de França, de Suïssa, de Bèlgica, del Bureau del Québec, de l’Institut francès de Barcelona i de l’Associació de professors de francès de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FRANCOPHONIE   MANRESA 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
MÚSICA
El Festival Camins tanca amb èxit la seva primera edició amb una bona resposta de públic
ACTUALITAT
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba

LA FOTO DEL DIA
Vesprada amb el cel encès
ESPORTS
El Club Tir Precisió Manresa organitza, aquest cap de setmana, tirades socials
MANRESA
Manresa recorda les víctimes de la Guerra amb una escultura
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
El Festival Cantilafont ha tancat aquest cap de setmana la seva dotzena edició
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
Els Festivals Alta Segarra triomfen en la seva estrena a Veciana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]