Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El concurs de projectes del COAC per a la rehabilitació de la Casa Lluvià ja té proposta guanyadora
És previst que les obres de millora de l’accessibilitat i l’eficiència energètica de l’edifici que acull la seu de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya a Manresa comencin durant el tercer trimestre del 2025.
El concurs de projectes del COAC per a la rehabilitació de la Casa Lluvià ja té proposta guanyadora.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
13/03/2025 18:44
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
Distinció per a la 'Guia de determinants socials de la salut'
La 5a Fira de la Terra potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina
El concurs de projectes per a la millora de l’accessibilitat i de l’eficiència energètica de la Casa Lluvià ja té proposta guanyadora. La Unió Temporal d’Empreses CABALLERO ELVIRA UTE, formada pels joves arquitectes Guillem Elvira i Alejandro Caballero, ha estat escollida per a la redacció del projecte, la direcció facultativa i estudi d’unes obres que és previst que comencin el tercer trimestre d’aquest any. L’equip guanyador del concurs ha establert una acord de col·laboració amb la societat professional Matters Arquitectura SLP per assegurar que el projecte tingui en compte les necessitats del patrimoni arquitectònic de Manresa.

L’actuació a la seu de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya a Manresa consistirà en la millora de l’accessibilitat a la finca amb una intervenció especial a la planta soterrada, que actualment presenta dificultats d’accés, i en la implantació de noves solucions que incrementaran l’eficiència energètica de l’edifici sense comprometre la riquesa arquitectònica de l’espai d’origen modernista. El COAC assumirà una inversió superior als 300.000 euros emmarcada en el contracte signat l’any 2023 amb l’Ajuntament de Manresa a través del qual es va renovar la cessió de la Casa Lluvià durant 30 anys.

Proposta innovadora

El projecte Avantasala a través de la unió temporal d’empreses dels arquitectes Alejandro Caballero i Guillem Elvira ha estat el més ben valorat pel jurat per la seva innovació i pel respecte al valor històric i patrimonial de l’edifici. La proposta destaca per l’ampliació de la sala polivalent i per com centralitza els accessos a aquesta mateixa sala de la planta soterrani i a la Casa Lluvià des del centre del pati concentrant l’entrada en un únic punt. També incorpora un ascensor i escales per accedir a la planta soterrani i concep el pati com una plaça pública oberta al conjunt de la ciutadania. La proposta de reforma de la Casa Lluvià serà un projecte que garantirà la convivència entre innovació, sostenibilitat, història i cultura. L’actuació permetrà als arquitectes col·legiats disposar d’espais més funcionals i a la ciutadania gaudir amb més comoditat de les activitats culturals programades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COAC 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
MIRADES: Projectes amb AIRE
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central suma 12 rutes a l’oferta del Centre Obert d’Arquitectura
CATALUNYA CENTRAL
L’edificació a les Comarques Centrals registra la seva millor dada semestral

ACTUALITAT
Hora del pati: Harquitectes a Manresa
ACTUALITAT
Xerrada de l'arquitecta vigatana Meritxell Inaraja al FABA
ACTUALITAT
El COAC-CC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
L'Ajuntament i la propietat d'un immoble del Poble Vell impulsen la restauració de relleus esculpits
Heu pujat mai al Montcau?
Sant Fruitós de Bages acull el II Fòrum empresarial de la Catalunya Central
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Exposició "Matriu" de l'artista Tina Araüna a MoMa Espai Cultural
La renovació del carrer Guimerà transforma la mobilitat al centre de la ciutat a partir d'aquesta tardor
Manresa commemorarà els 50 anys de les darreres detencions del franquisme a la ciutat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]