Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Un jardí per als sentits: natura, art i emoció
Transformar un jardí en una experiència sensorial és una tendència recolzada per la neuroarquitectura.
Un jardí per als sentits: natura, art i emoció.

MEDI AMBIENT / TOT Sant Cugat / AMIC  
22/03/2025 18:47
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
Transformar un jardí en una experiència sensorial és una tendència recolzada per la neuroarquitectura. Es tracta de crear un espai que estimuli els sentits mentre es potencia el benestar. L’exterior es converteix en un refugi de calma i connexió amb la natura. Aigua. Aporta frescor, moviment i un efecte relaxant que afavoreix la desconnexió. Fonts, estanys o petites cascades poden generar sons suaus i hipnòtics que reforcen la sensació de pau.

Plantes aromàtiques. Incorporar espècies com la lavanda, el gessamí, la menta o el romaní garanteix una explosió de fragàncies que evoquen records i transmeten calma. Les roses també són una excel·lent opció per a un toc elegant i perfumat. Experiències immersives. La il·luminació interactiva, els sensors de moviment que activen sons relaxants o projeccions nocturnes transformen el jardí en un escenari màgic i captivador.

Obres d’art. L’art exterior afegeix caràcter i converteix el jardí en un espai d’expressió. Escultures, murals o peces fetes amb materials naturals poden elevar la decoració i donar un toc personal. Els jardins sensorials estimulen el desenvolupament cognitiu, ja que fomenten els sentits, la creativitat i la socialització.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JARDI PER ALS SENTITS 
També et pot interessar:

Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]