Dissabte 20 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 4a Caminada de la Dona i la lectura del manifest tanquen els actes del Dia Internacional de la Dona
Súria ha tancat aquest diumenge 16 de març els actes del Dia Internacional de la Dona amb la 4a Caminada de la Dona i la lectura del manifest institucional d’enguany, que reivindica el protagonisme de la lluita feminista i dels municipis com a «pilar fonamental en la construcció d’una societat més justa i igualitària».
La 4a Caminada de la Dona i la lectura del manifest tanquen els actes del Dia Internacional de la Dona.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
17/03/2025 21:25
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Més de quatre-centes persones han participat en la 4a Caminada de la Dona, amb sortida i arribada a la plaça de Sant Joan i dos recorreguts per l’entorn de la vila. Com en anys anteriors, les persones participants han recollit una samarreta commemorativa d’aquesta nova edició de la Caminada. A la plaça de Sant Joan també hi ha tingut lloc la lectura del manifest de les entitats municipalistes catalanes, que ha anat a càrrec de representants del Consell Municipal dels Infants.

Segons el manifest d’enguany, el drets «que tant ha costat aconseguir» es veuen ara «novament amenaçats» pels discursos reaccionaris, la desinformació i l’expansió dels discursos misògins. Davant d’aquesta situació, els governs locals «mantindrem i reforçarem les polítiques d’igualtat» i la lluita contra «qualsevol tipus de violència masclista». Durant la lectura del manifest, els membres del Consell Municipal dels Infants han mostrat els lemes que aquest òrgan de participació ha preparat en motiu del Dia Internacional de la Dona. La 4a Caminada de la Dona i la lectura del manifest s’havien de fer el passat diumenge 9 de març, però van haver de ser ajornades a causa de les previsions meteorològiques de pluja.

La plaça de Sant Joan també ha acollit un esmorzar per a les persones participants en la 4a Caminada de la Dona i una sessió d’ambientació musical a càrrec de DJ Gian. El programa del Dia Internacional de la Dona 2025 ha estat organitzat per l’àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Súria, amb el suport del Consell Municipal dels Infants, Consell Municipal de la Gent Gran, Casal de Joves, Escola Municipal de Música, Escola Municipal de Formació d’Adults, Biblioteca Pública, Centre Excursionista, Casal de la Dona, Institut Mig-Món, Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Bages, Consell Comarcal del Bages, Diputació de Barcelona, Institut Català de les Dones i Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere (ministeri d’Igualtat).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIA DE LA DONA   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages reconeix els èxits dels equips esportius
BAGES
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
SÚRIA
L'Ajuntament demana a la Generalitat que reforci la seguretat viària a la carretera de Balsareny

SÚRIA
L'Ajuntament de Súria rep un reconeixement pel seu suport a la donació de sang
BAGES
Artés prepara una nova revetlla de Sant Joan amb Strombers
ST. FRUITÓS
La Policia Local intensifica els controls d’alcohol i drogues al volant
"Newstalgia", la moda de la Generació Z que altera (i inquieta) els hostalers
Aprendre a comprar per Internet de manera segura
La tercera edició de la Nit de les Esglésies de Catalonia Sacra arriba a quinze espais el 26 de juny
"Tenim molts espais naturals, que fan que puguem ser més vulnerables del normal"
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Tall de trànsit a la plaça Major amb motiu d'una trobada de colles castelleres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]