Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El pantà de la Baells comença a desembassar aigua després de passar del 54% al 95% en 2 setmanes
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha ordenat augmentar el nivell de desembassament del pantà de la Baells, a Cercs, a la part alta del curs del riu Llobregat.
El pantà de la Baells comença a desembassar aigua després de passar del 54% al 95% en 2 setmanes.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
25/03/2025 20:43
El BAXI Manresa cau a Granada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
L’embassament ha gairebé duplicat les seves reserves en quinze dies, passant d’un 54% a un 95% de la seva capacitat. Fa un any es trobava en un 19%, el punt més crític de la sequera a Catalunya. La decisió s’ha pres perquè actualment hi entra més aigua de la que surt del pantà, mentre que el Llobregat continua carregat d’aigua, amb punts on porta molta més aigua de l’habitual, i amb les capçaleres dels rius plenes de neu que s’anirà fonent en els pròxims dies i setmanes. Així,  el pantà ha passat de desembassar uns 0,7 m³/s a uns 7,5 m³/s, segons confirmen fonts de l’ACA. Cal destacar, però, que de moment no s’han obert les comportes, sinó que s’està desembassant aigua per un desguàs al fons del pantà.

L’alliberament d’aigua, però, ha posat en alerta algunes poblacions del curs del riu, com ara Gironella, Puig-reig, Cal Rosal o Avià, davant d’un augment del cabal. Segons informa ‘Televisió del Berguedà’, al matí s’ha intentat posar en marxa la central hidroelèctrica de la presa per fer el desguàs de l’aigua per aquella zona.

Les conques internes arriben al 57% de la capacitat

Les últimes pluges del cap de setmana per la inestabilitat de la borrasca Martinho continuen fent entrar aigua als principals embassaments de les conques internes de Catalunya, que ja han arribat a un 57,37% de la seva capacitat, segons les últimes dades de l’ACA. Amb dades d’aquest dilluns, 24 de març, els principals pantans de Catalunya estan en aquests nivells:

Siurana: 20,32%
Susqueda: 43,31%
Riudecanyes: 44,73%
Llosa del Cavall: 49,31%
Sau: 55,38%
Darnius Boadella: 57,97%
Sant Ponç: 71%
Baells: 95,28%
Foix: 100,67%



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PANTA DE LA BAELLS 
També et pot interessar:

La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
Adrià Caso, 7è en l'estatal sub18
Arbres florits al Parc de l'Agulla
El BAXI Manresa cau a Granada
Triomf clau del CN Manresa Fibracat al Vallès per seguir lluitant pel tercer lloc
Partidàs del Covisa Manresa que surt del descens per primer cop en tota la temporada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]