Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S’inicia el projecte pioner del Consell Comarcal “aules amb tracte” de la campanya “tracta’m bé”
El Consell Comarcal del Bages ha posat en marxa la setmana passada el projecte “Aules amb tracte”, una iniciativa pionera que promou els valors de la intergeneracionalitat i el bon tracte entre infants i persones grans, trencant amb estereotips i prejudicis associats a l’edat. Aquest projecte s’emmarca en la campanya comunitària per afavorir el bon tracte amb les persones grans, “Tracta'm bé”.
S’inicia el projecte pioner del Consell Comarcal “aules amb tracte” de la campanya “tracta’m bé”.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/03/2025 15:10
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
Les primeres activitats es van dur a terme el 20 de març a l’Escola Jaume Balmes de Castellbell i el Vilar, amb la participació de l’alumnat de 5è i 6è de primària i el grup motor de la campanya “Tracta’m bé”. El projecte “Aules amb tracte” consta d’un conjunt d’activitats adaptades a cada cicle de primària amb l’objectiu de fomentar valors com el reconeixement, l’empatia, la negociació i la comunicació, eixos centrals del bon tracte cap a les persones grans. La proposta està pensada per arribar als infants, però també al personal docent, les famílies i a tota la societat.

Les activitats són dinamitzades amb el suport del Consell Comarcal del Bages i compten amb la participació directa de diverses persones grans del municipi. A més, cada escola rep una maleta pedagògica que inclou: un dossier breu, tres propostes d’activitats per a cada cicle de primària, un adhesiu “Aules amb tracte”, tres exemplars del llibre Contes per fer-se gran, un exemplar del llibre "Relats amb tracte" i un llapis de memòria amb 14 vídeos de sensibilització creats pels infants del Consell d’Infants de la comarca.

A Castellbell i el Vilar, l’Escola Jaume Balmes va acollir les dues primeres sessions del projecte. L’alumnat va poder conèixer la campanya “Tracta’m bé”, les seves accions i objectius, i es va adherir de seguida com a promotor dels bons tractes. A través de la lectura de contes i el relat de vivències de la Maria, la Sunsi, l’Estrella i la Margarida -quatre dones grans del municipi-, els infants van explorar com poden acompanyar i relacionar-se amb les persones grans, malgrat la diferència d’edat. Canviaria la paraula malgrat, per tot i la diferència d'edat.

La jornada també va incloure una activitat conjunta de jocs tradicionals i actuals, on petits i grans van compartir una estona de joc, aprenent mútuament i creant vincles. El projecte “Aules amb tracte” forma part de la campanya “Tracta’m bé”, creada pel Consell Comarcal del Solsonès i impulsada pel Servei d'Inclusió Social i Convivència del Consell Comarcal del Bages, amb el recolzament deL Consell de les Persones Grans del Bages.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
BAGES
El Consell Comarcal del Bages tanca el cicle de tallers “Àvies del segle XXI”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obre la convocatòria d’ajuts de menjador per al curs 2026-2027

BAGES
Més de 140 professionals participen en la primera Jornada de comunicació local i comarcal del Bages
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
BAGES
La DIBA posa com a exemple d’èxit la campanya “Digue-ho en català!”
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]